Seat Tarraco FR 2.0 TDI rv:2022
Tarraco se vyrábí od roku 2018. Máte na výběr ze tří výbav. Ta nejlevnější – Style, se nabízí výhradně s pohonem pouze předních kol a to s benzínovou jednotkou 1.5 TSI 110 kW, nebo s naftovou 2.0 TDI 110 kW.
Dražší výbava Xcellence je o 100 tisíc dražší a máte možnost zvolit si jak výše jmenované motory, tak silnější 2.0 TSI 140 kW s pohonem všech kol a automatem DSG, nebo vznětovou jednotku 2.0 TDI 147 kW taktéž s pohonem 4×4 a automatem. V nabídce je ještě hybridní Tarraco, které kombinuje benzín 1.4 TSI a elektromotor – celkem 180 kW a pohon předních kol.
Základní výbava v FR je velmi bohatá – sportovní skořepinová sedadla (řidičova sedačka elektrická s pamětí), navigaci – 9,2 palců, parkovací kameru, el. ovládané páté dveře, parkovací senzory vpředu i vzadu, všechna sedadla vyhřívaná, Full LED přední světlomety, 19 palcová kola, adaptivní tempomat a mnoho dalšího.
Standardem oproti konkurenci je 10,25″ digitální přístrojový štít, který nahrazuje klasické analogové budíky. Tento displej si samozřejmě můžete vybrat podle svých představ pomocí jednoho tlačítka – Zobrazit. Palubní deska působí spíše nostalgicky než inovativně. Stále najdete dotyková tlačítka s dobrou ergonomií. Jakmile se posadíte, víte, co a kde stisknout. Klimatický panel je oddělen od zábavného 9,2″ infotainmentu.
Námi testovaný motor 2.0 TDI s maximálním výkonem 110 kW / 150 koní má dostatečný výkon. Pro poměr hmotnosti a výkonu je flexibilní a také tichý. Motor je spojen se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG. Bohužel ani zde se nevyhnete drobným pochybnostem o této převodovce. Někdy váhá, zejména ze spodních otáček. To platí zejména v režimu Eco, kdy udělíte vozu „kick down“. V režimu Sport je vyladění o něco lepší.
Elektronické tažné zařízení s naváděcí kamerou rozhodně stojí za příplatek. Pokud jste fanouškem kempování. Dokonce i dvoulitrový diesel se standardním výkonem 150 koní a pohonem přední nápravy stačí pro Tarraco. Pokud se opravdu neřadíte mezi terénní nadšence, nebo nehledáte terén mimo zpevněné cesty, budete opravdu spokojeni.
SPECIFIKACE
Uspořádání a počet válců R4
Přemístění 1 1968 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. točivý moment 360 Nm
Palivo Motorová nafta
Řídit fronta
Přenos 7stupňová automatická DSG
ROZMĚRY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Délka 4 735 mm
Šířka 1 839 mm
Výška 1 665 mm
Rozvor 2 787 mm
Pohotovostní hmotnost 1 814 kg
Objem zavazadlového prostoru 760 l
Maximální rychlost 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,1 s
SPOTŘEBA
Město 7,4 l / 100 km
Dálnice 8,7 l / 100 km
Okresy 5,9 l / 100 km
Průměr 6,3 l / 100 km