Mercedes-Benz C63 AMG rv:2023
Nadcházející Mercedes-AMG C 63 bude pravděpodobně jedním z nejradikálnějších příkladů zmenšování, jaké kdy svět viděl. Jap, pánové z Affalterbachu skoncovali se starým dobrým 4,0litrovým motorem V8 s dvojitým turbodmychadlem a nahradili ho elektrifikovanou verzí čtyřválce M139 z AMG A 45.
Každý, kdo si myslel, že údaje o výkonu uvedené dvoulitrové jednotky jsou již zcela šílené, se však bude učit jinak. Velké změny jsou bezprostřední pro mega-čtyři-pěšce. Za prvé, je namontován podélně v C 63 a za druhé, jeho výkon se pravděpodobně zvýší na 476 koní. To z něj činí zdaleka nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválcový motor všech dob.
Spalovací motor bude sdílet práci s elektromotorem namontovaným na zadní nápravě, což jej přivede na 204 koní. Výkon systému by proto měl být na statných 680 koních. To by bylo uvolněno o 170 koní více než dříve. A také o 170 koní více než v současném M3. Maximální točivý moment je zřejmě 750 Nm, což je nárůst o 50 Nm.
Jako by pohonná jednotka nebyla dostatečně komplikovaná, příští C 63 bude také používat 48voltový mild hybridní systém odvozený z nastavení větších modelů „53“ s jejich 3,0-litrovým šestiválcovým motorem. Výkon je přenášen na silnici prostřednictvím 9stupňového automatu. Přestože bude instalováno plug-in hybridní nastavení, očekáváme, že nové hnací ústrojí bude lehčí než starý systém V8. Kromě toho by těžiště mělo být nižší.