Lexus LX 600 rv:2023
Lexus uvádí na trh nový model LX 600, vlajkovou loď značky. Přichází s novou úrovní luxusu včetně sedadel business třídy vzadu. V Japonsku je již čtyři roky vyprodáno.
V létě 2021 Představila Toyota novou velkou stanici Land Cruiser 300. Největší terénní vozidlo Japonska je založeno na nové platformě s čerstvými motory V6, předchozí sací V8 byl odstraněn bez výměny. Stanice Land Cruiser je tradičně také základem pro nejtlustší terénní vůz luxusní značky Lexus od Toyoty, kde se luxusní vrtaná varianta prodává pod názvem LX.
Na americké premiéře Lexus oznámil pouze LX 600, který je vybaven novým twin-turbo V6 a zde s maximálním výkonem 415 koní a točivým momentem 650 Nm. To znamená, že modernější motor Toyota překonává předchozí 5,7litrový motor V8 s přirozeným sáním o 27 koní. Je spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou.
Nemluvilo se však o hybridním pohonu, který podle průmyslových pověstí bude soutěžit v LX 750h. Vzhledem k tomu, že tento hybridní motor je nabízen také v americkém pick-upu Tundra, lze očekávat, že Lexus bude tlačit takovou hybridní verzi později.
Toyota Australia to již potvrdila pro Lexus LX 500 D: 3,3-litrový vznětový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem (F33A-FTV) poskytuje 309 koní a 700 Nm, stejně jako výrazně nižší spotřebu paliva než benzínový motor biturbo. Tato varianta však bude pravděpodobně k dispozici pouze mimo USA.
V budoucnu také jako Lexus LX 600 F Sport
Novinkou pro Lexus LX 600 je také řada výbavy F Sport, známá již z jiných modelů Lexus, která je zaměřena spíše na specializované samojezdce. Kromě dvoubarevného koženého interiéru a speciálních designových prvků má Lexus LX 600 F Sport nezávislou voštinovou mřížku, speciální kovaná kola ve 22 palcích, těsněji vyladěný podvozek s přídavným ochranným rámem na zadní nápravě a diferenciál Torsen na zadní nápravě. Kromě toho je elektronický posilovač řízení F Sport navržen příměji.