Mercedes-Benz EQS SUV rv:2023
Dlouhý rozvor 3 210 milimetrů přebírá SUV EQS od svého sesterského modelu EQS, ale zároveň se táhne o 20 centimetrů výš (1 718 mm). Celkově je luxusní Stromer dlouhý 5,12 metru a široký 1,96 metru. Zatímco tyto rozměry často prospívají cestujícím na zadních sedadlech nebo zavazadlovým prostorům, SUV EQS je variabilnější. Pokud si zákazník objedná nový model EQ jako pětimístný vůz, je při sklopeném zadním sedadle k dispozici až 2 100 litrů úložného prostoru. Při každodenním používání kufr spolkne mezi 645 a 800 litry, v závislosti na umístění elektricky nastavitelné druhé řady sedadel. Na jedné straně může být posunut podélně o 130 milimetrů a na druhé straně nakloněn dopředu o 14 stupňů a čtyři stupně dozadu. Skládání je možné v poměru 40:20:40.
SUV EQS je k dispozici ve třech verzích. Vstup je 450+ s pohonem zadních kol, výkonem pohonu 265 kW (360 k) a dojezdem až 660 kilometrů podle WLTP. Nad ním je model s pohonem všech kol se stejným výkonem a dojezdem až 613 kilometrů. Na vrcholu Mercedes umisťuje EQS SUV 580 4Matic s výkonem 400 kW (544 k) a maximálním dojezdem 613 kilometrů. Modely 4Matic jsou poháněny dvěma trvale buzenými synchronními stroji, v základní verzi je na zadní nápravě pouze jeden motor. Řídicí elektronika kontroluje rozložení točivého momentu vozidel s pohonem všech kol až 10 000krát za minutu a v případě potřeby je automaticky upravuje.
Lithium-iontová baterie instalovaná v podvozku má kapacitu 107,8 kWh a skládá se z 12 modulů. Výrobce garantuje zbývající kapacitu 70 procent pro životnost deset let nebo kilometrový výkon 250 000 kilometrů. Nabíjení je volitelně stejnosměrným proudem (DC) nebo střídavým proudem (AC). Na rychlonabíječce STEJNOSměrné lze SUV EQS s nabíjecím výkonem až 200 kW využít maximálně 250 kilometrů elektrického dojezdu za 15 minut. Od 10 do 80 procent SOC (State of Charge) to jde za 31 minut. Standardní palubní nabíječka se střídavým proudem (11 kW) trvá deset hodin, než se kompletně doplní, volitelná nabíječka o výkonu 22 kW se v tomto časovém rozpětí sníží na polovinu. Prostřednictvím rekuperace proudí elektřina také zpět do baterie během jízdy. Za předpokladu, že řidič nastaví Stude D (standardní rekuperace), D- (zvýšená rekuperace) nebo D-Auto (situačně přizpůsobená rekuperace pomocí asistenta). V režimu D+ pluje SUV EQS bez rekuperace. Ovládání jedním pedálem, tj. zpomalení rekuperací do klidového stavu (bez použití mechanické brzdy), je možné také v SUV EQS.