Audi R8 Coupe & Spyder V10 Performance Quattro.
Výroba v Německu v Audi Sport Factory, Böllinger Höfe
S ohromným motorem V-10 namontovaným za hi-tech kabinou je 2021 R8 svatozář Audi. Sdílí motor a mechaniku s chraptivým Lamborghini Huracán, ale krotčí osobnost a vzhled R8 jsou jemnější prohlášení. To může být dobrá nebo špatná věc v závislosti na tom, co máte na mysli pro své šestimístné superauto. S výkonem až 602 koní R8 skutečně letí a z výfuku vám běhá mráz po zádech. Uvnitř jsou vystaveny všechny nejlepší technické funkce Audi, včetně přestavitelného digitálního přístrojového panelu se standardní vestavěnou navigací. Všude jsou použity jemné materiály, díky nimž se kabina cítí srovnatelná s požadovanou cenou R8.
Co je nového pro rok 2021?
Audi představilo pohon zadních kol u vstupních verzí kupé a Spyderu s výkonem 532 k. Toto nastavení nahrazuje loňskou základní nabídku, která přišla s V-10 o výkonu 562 koní a pohonem všech kol. Nyní, abyste získali pohon všech kol, musíte přejít na dražší a výkonnější modely R8 Performance, které dávají 602 koní.
S autem tak okázalým, jako je R8, doporučujeme použít Spyder. S vrchem dolů si totiž kolemjdoucí budou moci lépe prohlédnout šťastného psa za volantem. Volba mezi standardním a Performance modelem je těžší rozhodnutí. Na jedné straně dokonce i V-10 s výkonem 532 koní poskytuje neuvěřitelnou akceleraci a stejné křiklavé kvílení jako verze s výkonem 602 koní. Na druhou stranu, účast na další akci Cars and Coffee s ultimátním R8 může být o něco úžasnější.
Motor, převodovka a výkon
Motor V-10 R8 je nabízen ve dvou silách, obě dostatečně silné, aby vyrazily vítr z nic netušících cestujících, a schopné propálit vaše ušní bubínky svými nadpozemskými výdechy. Sedmistupňový dvouspojkový automat R8 však není zrovna nejhladší převodovka. Občas podřadí příliš prudce a možná až příliš hluboko, což způsobí krční zrychlení následované téměř okamžitým přeřazením na vyšší převodový stupeň. Základní R8 se standardně dodává s adaptivním odpružením, zatímco modely Performance jsou vybaveny agresivnějším nastavením pevných tlumičů. Oba obdivuhodně pohlcují nerovnosti a poskytují pohodlnou jízdu, kterou byste mohli tolerovat bez únavy na dlouhých cestách. Pružná povaha R8 má však nevýhodu: V režimu plného útoku prostě nezvládá zatáčky tak sebevědomě jako její soupeři a někdy působí více neklidně, než byste od superauta čekali. Standardní nastavení řízení je přímé a přenáší informace z vozovky do rukou řidiče s dostatečným citem.