Volkswagen ID.7 2023
Sedany se vracejí. Zcela nový elektrický sedan vyšší střední třídy od Volkswagenu ID.7 konečně ukázal svou tvář bez kamufláže. Před světovou premiérou, která se uskutečnila v pondělí 17. dubna v Číně se objevily všechny detaily a obrázky plně elektrického sedanu VW ID.7.
Nový ID.7 je založen na platformě EV určené pro modulární elektrický pohon (MEB) VW a bude šestým plně elektrickým vozidlem automobilky.
Nejnovější model Volkswagenu bude šestým plně elektrickým vozidlem v ID. série, která se připojuje k elektrické dodávce ID.3, ID.4 SUV, ID.5 a ID.Buzz.
Vlajkový model bude uveden na trh v segmentu vyšší střední třídy v klíčových regionech, včetně Evropy, Číny a Severní Ameriky.
S nově vyvinutým elektrickým hnacím motorem VW tvrdí, že ID.7 bude mít výrazně vyšší výkon a účinnost než ostatní modely založené na MEB, protože je určen pro cestování na dlouhé vzdálenosti. VW jde dokonce tak daleko, že ho nazývá „elektrická limuzína“.
Volkswagen letos na CES představil prototyp ID.7, přičemž původně tvrdil, že elektrický sedan bude mít dojezd přes 700 km (přes 434 mil).
Volkswagen ID.7 je 4.961 mm dlouhý, 1.862 mm široký a 1.538 mm vysoký, s rozvorem 2.966 mm. Je tak delší než Passat a Arteon, rozvor odpovídá ID.Buzz. Jisté každopádně je, že se bude prodávat po boku Passatu, jehož nejnovější generace B9 však má dostat v Evropě jen karoserii kombi. Naopak ID.7 bude nabídnut ve dvou karosářských variantách. Na úvod prezentovaný fastback má později doplnit kombi primárně cílené na evropskou klientelu.
Co se týče nabízených verzí, tak základem je v době uvedení na trh zadokolka s výkonem 210 kW, což u ID.7 dělá zatím nejvýkonnějšího člena rodiny ID. s jedním motorem. Umožnil to nový třífázové synchronní motor se silnějšími permanentními magnety.
Jednotka APP550 dosahuje vysokého točivého momentu díky zdokonalenému statoru elektromotoru s vysokým efektivním počtem závitů a větším průřezem vodičů. Rotor jako protějšek statoru je vybaven silnějšími permanentními magnety, schopnými odolávat vyššímu zatížení. Vzhledem k vysokému točivému momentu má pohon zesílenou konstrukci.
K dispozici jsou lithium-iontové baterie s kapacitou 77 kWh, které poskytnou předpokládaný dojezd až 700 km na jedno nabití dle verze.
Do budoucna však dorazí i další deriváty, včetně varianty s pohonem všech kol, provedení s většími bateriemi s kapacitou 86 kWh pro dojezd až 770 km nebo sportovně laděné verze GTX. Na jejich detaily si ale ještě počkáme.