Volkswagen ID.5 GTX rv:2022
Volkswagen je značka, která pod nedávno propuštěným šéfem skupiny Herbertem Diessem měla ambice stát se evropskou Teslou a dokonce překonat Teslu do roku 2025 a stát se největším výrobcem elektromobilů na světě. Proto na ně kladla nadměrný důraz a začala trochu zanedbávat spalovací auta.
Tato jednostranná orientace bude pravděpodobně poněkud zmírněna poté, co se personál vrhne do koncernu, což značce VW rozhodně neublíží. Faktem však je, že enormní tlak na elektromobily znamenal, že i když se možná elektromobily neprodávají tak dobře, jak by si VW přál, přinesl na trh zatím modely, které opravdu stojí za to věnovat pozornost. A v současné době asi nejzajímavější jsme měli možnost otestovat. Jedná se o Volkswagen ID.5 GTX s téměř 300 koňskými silami systémového výkonu pod kapotou a pohonem 4×4.
Když už jsme zmínili ID.4 GTX, porovnejme to alespoň stručně s ID.5 GTX. Pokud jde o rozměry, obě auta jsou téměř identická, rozdíly jsou milimetry, prakticky ani není třeba zmiňovat. Pokud jde o výkon, oba modely ve verzi GTX jsou v podstatě stejné.
Jejich dva motory (výkonnější vzadu a slabší vpředu) mají pozoruhodný systémový výkon 220 kW, tedy 299 koní, plus pohon 4×4. Jeden ze zásadních rozdílů mezi nimi lze nalézt při pohledu na ceník. ID.4 GTX v současné době začíná na 59,090 XNUMX EUR, zatímco ID.5 GTX má počáteční cenu 61,290 XNUMX EUR. Rozdíl mezi nimi je tedy 2 200 eur. V základních verzích obou modelů je rozdíl 3 300 eur (ID.4 začíná na 47 290 eurech, zatímco ID.5 na 50 590 eurech).
A samozřejmě nejdůležitější rozdíl – GTX má pohon 4×4 a systémový výkon 220 kW. Verze Pro Performance nabízí o 70 kW méně a zadní náprava je poháněna. Díky jízdě 4×4 v jízdních režimech byl přidán nový režim Traction, který zlepšuje trakci vozu na površích s nižší přilnavostí. To se provádí díky optimálnímu rozložení hnací síly mezi přední a zadní nápravu při současném snížení točivého momentu.
Na druhou stranu – ID.5 Pro Performance je levnější o nezanedbatelných 9,100 XNUMX eur a základní verze Pro, která nabízí nejnižší výkon (128 kW), je až o 10,700 XNUMX eur levnější než GTX. Všechny tři mají baterii s využitelnou kapacitou 77 kWh.