Domů » Toyota Crown 2023

Toyota Crown 2023

Napsal admin

Toyota Crown rv:2023

Toyota Crown
S pozoruhodným debutem Toyota přetváří plnohodnotný sedan se zcela novým modelem Toyota Crown 2023. Tento nový prémiový sedan, zkonstruovaný tak, aby poskytoval intuitivní zážitek z jízdy, přináší silné zrychlení a sebevědomé ovládání spolu s nejvyšším komfortem pro sofistikovanou jízdu, to vše zabalené do odvážného nového designu. Je to také první sedan Toyota, který nabízí HYBRID MAX System, výkonný hybrid Toyota s výkonem, který řidiči pocítí.

Toyota Crown je k dispozici ve třech stupních: XLE, Limited a Platinum a nabídne výběr ze dvou různých hybridních pohonných jednotek: HYBRID MAX nebo Toyota Hybrid System čtvrté generace (THS). Hnací ústrojí HYBRID MAX, exkluzivně pro stupeň Platinum, je zcela novým výkonným hybridem Toyoty, který výrobcem odhaduje čistý výkon 340 koní.

Ve spojení s 2,4litrovým přeplňovaným motorem a přímo řazenou 6stupňovou automatickou převodovkou produkuje HYBRID MAX silný točivý moment při nízkých otáčkách pro sportovní a vzrušující jízdu a má výrobcem odhadovanou kombinovanou spotřebu paliva ve městě/dálnici 28 MPG. Typy XLE a Limited jsou vybaveny THS, vysoce účinným hybridním systémem s nově vyvinutou, vysoce výkonnou bipolární nikl-metal hydridovou baterií, která může dosáhnout výrobcem odhadovaného kombinovaného hodnocení 38 MPG pro město/dálnici.

Crown, postavený na nově vyvinutém podvozku založeném na platformě Toyota GA-K, má zvýšenou celkovou výšku, která je téměř o čtyři palce vyšší než Camry. Jedinečná výška tohoto sedanu nabízí zvýšenou viditelnost na silnici spolu se snadným nastupováním a vystupováním. Jeho plynulá silueta a tvarované linie karoserie vytvářejí svěží vzhled, který je ve své třídě zcela jedinečný. Celkově je paket Crown kombinací inovativního stylu, výkonu a funkce.

Nejchytřejší pohon všech kol

Toyota Crown 2023 je standardně dodávána s elektronickým pohonem všech kol Toyota On-Demand. Stupně XLE a Limited se dodávají s E-Four AWD a Platinum se dodává s E-Four Advanced, dvěma vysoce účinnými systémy, které maximálně využívají výhod hybridního pohonného ústrojí. Namísto použití rozdělovací převodovky a hnacího hřídele na zadní kola využívá Electronic On-Demand AWD samostatný elektromotor umístěný vzadu, který v případě potřeby pohání zadní kola.

E-Four AWD dosahuje stabilního výkonu pohonem zadních kol zadním motorem, aby v případě potřeby poskytoval trakci na kluzkých podmínkách. Toyota Crown využívá nejnovější evoluci tohoto systému a ve srovnání s konvenčním E-Four posiluje hnací sílu zadního motoru, čímž zvyšuje stabilitu v zatáčkách. Rozdělení hnací síly na přední a zadní kola je přesně řízeno na přední a zadní kola v poměru 100:0 až 20:80, což zajišťuje jak vyšší spotřebu paliva, tak komfortní jízdní výkon.

E-Four Advanced AWD, spárovaný s HYBRID MAX na úrovni Platinum, dodává výkon na přední a zadní kola prostřednictvím hybridního motoru namontovaného vpředu a na zadní kola prostřednictvím elektromotoru eAxle umístěného vzadu. Tento systém pomáhá zajistit stabilní výkon AWD a uspokojivou akceleraci díky tomu, že je spárován s přímo řazenou šestistupňovou automatickou převodovkou. U systému E-Four Advanced je síla pohonu předních a zadních kol přesně řízena mezi 70:30 a 20:80. Zadní motor, který generuje výkon vodním chlazením, umožňuje maximalizovat točivý moment na zadní kola. Tento nový systém AWD zvyšuje hnací sílu zadních kol a poskytuje pocit ovladatelnosti pohonu zadních kol, stability v přímém směru, pohodlného zatáčení a citlivého zrychlení.

Toyota Crown nabízí buď přímo řazenou šestistupňovou automatickou převodovku (pouze stupeň Platinum) nebo elektronicky řízenou převodovku s plynule měnitelným převodem (eCVT) (XLE a Limited).

Přímo řazená šestistupňová převodovka třídy Platinum poskytuje citlivé zrychlení díky nové hydraulické vícelamelové spojce s mokrým startem od Toyota. Kombinace technologií společně zajišťuje lepší chod akcelerátoru a odezvu vozidla. Šestirychlostní AT také využívá pomoc motorgenerátoru v rámci systému HYBRID MAX, čímž minimalizuje pokles řazení v celém výkonovém pásmu. Řidiči mohou také přepnout řadicí páku do režimu pevného převodu a užít si zábavu při řazení pádly.

eCVT u modelů XLE a Limited Grade využívá systém řazení po drátě, který řadí převodové stupně elektronicky a zajišťuje chytré řazení jediným úkonem. Hnací ústrojí Toyota Crown ve spojení s přední a zadní hybridní transaxlí THS poskytuje nízkou spotřebu paliva a nízkou hlučnost. Aspekty, které řídí spotřebu paliva, zahrnují optimalizovaný převodový poměr a zpomalovací mechanismus pro snížení ztráty záběru převodovky.

Toyota Crown je postavena na verzi platformy Toyota New Global Architecture K (TNGA-K), která je základem některých sedanů a crossoverů této společnosti. Crown jako takový poskytuje to nejlepší z obou světů: jízdní komfort sedanu a světlou výšku podobnou crossoveru. Celková výška Crown je 60,6 palce, ve srovnání s 56,9 u Camry, její celková délka je 194 palců, šířka 72,4 palce a rozvor 112,2 palce. Platforma TNGA-K také umožňuje ladění předních vzpěr a zadního víceprvkového zavěšení, které pomáhá podporovat agilitu ovládání a zároveň poskytuje pružnou a tichou jízdu.

Stupeň Platinum je vybaven standardním adaptivním variabilním odpružením. Komponenty AVS byly vyladěny tak, aby podporovaly vysoký výkon 2,4l turbo hybridního motoru a eAxle. Crown’s AVS používá tlumiče s proměnným tlakem oleje. Tento systém automaticky řídí tření uvnitř tlumiče při zatáčení, řídí tlumicí sílu, snižuje stoupání při vysokém hnacím momentu a minimalizuje účinky hrbolatých silnic. Systém je také vybaven lineárním solenoidovým pohonem, který minimalizuje naklánění a naklánění těla.

Pro všechny třídy vyvinuli inženýři Toyoty systém odpružení, který poskytuje pohodlnou manévrovatelnost a relaxační jízdu. Mezi komponenty předního zavěšení patří vzpěra typu MacPherson a nový způsob upevnění převodky řízení, umožňující tuhé, přímé ovládání, které také snižuje hluk a vibrace. Nově vyvinuté víceprvkové zadní zavěšení s vyšší tuhostí pomáhá zajistit rychlejší odezvu na hnací točivý moment. Umístění ramen zadní nápravy bylo také optimalizováno tak, aby potlačovalo změny ve vertikální poloze, což přispívá k pocitu ploché jízdy a vylepšené struktuře.

Ovládání Toyoty Crown je podpořeno elektronicky řízeným brzdovým systémem s aktivním asistentem pro zatáčení (ACA), který aktivuje stabilizační systém pro snížení nedotáčivosti v určitých situacích v zatáčkách, takže řidič pociťuje zvýšenou agilitu, nikoli činnost systému.

Kombinace pneumatik s velkým průměrem a kol pomáhá dát Toyotě Crown styl „zvednutí“. XLE

You may also like

Zanechat komentář