Domů » Toyota bZ4X 2023

Toyota bZ4X 2023

Napsal admin

Toyota bZ4X rv:2023

Výkon
Toyota bZ4X s pohonem předních kol je poháněna elektromotorem o výkonu 150 kW s vysokou odezvou. Poskytuje výkon 204 koní a točivý moment 265 Nm, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 160 km/h. Model s pohonem všech kol (další podrobnosti níže) má maximální výkon 217,5 k DIN s točivým momentem 336 Nm; maximální rychlost zůstává nezměněna, zatímco zrychlení na 100 km/h je sníženo na 7,7 sekundy.

Systém nabízí možnost „pohon jedním pedálem“ se zesílením rekuperace brzdné energie, která umožňuje řidiči zrychlit a zpomalit vozidlo pouze pomocí plynového pedálu.

Kvalita baterie zaručena
Toyota využila více než 25 let zkušeností s technologií elektrifikovaných akumulátorů vozidel, aby zajistila, že nová lithium-iontová jednotka v bZ4X bude mít špičkovou kvalitu, odolnost a spolehlivost na světě. Její důvěra v technologii se odráží v programu rozšířené péče, který zaručuje, že baterie bude i po 10 letech vlastnictví nebo jednom milionu ujetých kilometrů stále fungovat na 70 % své původní kapacity, pokud zákazník bude jezdit s vozidlem do autorizovaného servisu Toyota. Aby bylo možné tuto záruku nabídnout, vyvinula Toyota baterii s cílem zachovat 90 % kapacity po 10 letech/240 000 km.

Tato úroveň kvality a výkonu je podporována vícenásobným sledováním napětí, proudu a teploty baterie na úrovni jednotlivých článků. Pokud je zjištěn abnormální vývin tepla, automaticky se spustí ovládací prvky. Byla zavedena protiopatření ke zmírnění jakékoli degradace materiálu a ve výrobním procesu existují ochranná opatření, která zabrání vniknutí cizích látek do baterie. V Toyotě je první baterie chlazená vodou.

Výkon v chladném počasí
Díky účinnému a efektivnímu topnému systému je zachován spolehlivý výkon a dojezd i v chladném klimatu. Toyota bZ4X využívá tepelné čerpadlo, které odebírá teplo z vnějšího vzduchu k ohřevu vozu, což je účinnější a spotřebuje méně energie než standardní klimatizační systémy.

Pro zvýšení tepla v kabině je k dispozici infračervené sálavé vytápění pro řidiče a předního spolujezdce, které je instalováno pod sloupkem řízení a přístrojovou deskou, aby ohřívalo bérce a chodidla. Dodává se jako volitelná výbava s vyhříváním sedadel a poskytuje mnohem rychlejší zahřátí, přibližně za jednu minutu.

Dojezd
Baterie s vysokou hustotou má kapacitu 71,4 kWh a očekává se, že umožní dojezd s nulovými emisemi více než 450 km (při použití testovacích parametrů WLTP). Číslo se bude lišit podle verze modelu a je provizorní, čeká se na oficiální homologaci.

Baterii lze rychle nabíjet, aniž by byla ohrožena bezpečnost nebo životnost: 80% nabití lze dosáhnout přibližně za 30 minut pomocí systému rychlého nabíjení (CCS2) o výkonu 150 kW. Od čtvrtého čtvrtletí roku 2022 bude k dispozici třífázová palubní nabíječka o výkonu 11 kW, která dále zlepší výkon nabíjení.

Pohon všech kol
Toyota spolupracovala se svým vývojovým partnerem Subaru na vývoji nového systému pohonu všech kol BEV, který je nejlepší ve své třídě a čerpá z velkého dědictví obou společností v oblasti pohonu všech kol. Systém využívá samostatné motory o výkonu 80 kW k pohonu přední a zadní nápravy. XMODE umožňuje řidiči vybrat si jízdní režim odpovídající podmínkám s nastavením pro sníh/bláto; hluboký sníh a bláto (pod 20 km/h); a Grip Control pro náročnější jízdu v terénu (pod 10 km/h). Díky těmto špičkovým schopnostem v segmentu mohou řidiči vzít svůj bZ4X kamkoli je silnice zavede s plnou důvěrou, bez ohledu na podmínky.

You may also like

Zanechat komentář