SsangYong Tivoli Grand 1.5 Turbo GDi rv:2022
SsangYong Tivoli Grand je v Česku nabízen s jediným motorem, přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Patnáctistovka je standardně spřažena s šestistupňovou manuální převodovkou, za 31.900 korun můžete mít, stejně jako my, šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem od Aisinu. Poháněna jsou výhradně přední kola, velké Tivoli nelze pořídit jako čtyřkolku.
Turbodmychadlem foukaná jedna-pětka s přímým vstřikováním poskytuje maximální výkon 120 kW při 5.000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 260 N.m (s manuálem 280 N.m) mezi 1.500 až 4.000 min-1.
I když motor v našem autě měl ještě daleko k optimálnímu zajetí (vůz jsme dostali s nějakými 650 km na odometru, a podle toho jsem se k němu snažil také přistupovat), zanechal ve mně dobrý dojem. Líbí se mi hlavně jeho kultivovanost a odhlučnění. Při nízké zátěži o něm v kabině skoro nevíte, to samé platí při volnoběhu.
Na dálnici při 130 km/h motor na šestku točí 2.400 otáček za minutu, při 90 km/h pak jen 1.700 min-1.
A spotřeba? Abych pravdu řekl, žádný zázrak, spíš zklamání. Ve městě jsem jezdil za 9,8 l/100 km a v kombinovaném provozu za 8,1. Po týdenním testu palubní počítač ukazoval průměr 9,3 l/100 km.