SsangYong Korando 2022

0
10

SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI rv:2022

Nový SsangYong KORANDO získal v prestižním testu bezpečnosti Euro NCAP ocenění 5/5 hvězd. Řadí se tak mezi nejbezpečnější vozy na světě. Pod ochrannou rukou nejnovějších bezpečnostních technologií DEEP CONTROL se budete cítit v novém KORANDO sebejistější a maximálně v bezpečí.

Pod kapotou najdeme přívětivou variantu benzínové 1.5 Turbo e-XGI, která se pyšní 163 kobylkami. Ačkoliv se SsangYong příliš nemaže s razantní snahou o snižování emisí, doba je neúprosná a podepisuje se i na jeho nabídce. Zatímco v době uvedení na trh (zhruba 2 roky zpět) byla kromě naší motorizace v nabídce i dieselová jednotka 1.6 e-XDI a u obou paliv bylo možné vybírat mezi předokolkou a čtyřkolkou a taktéž mezi 6st. manuálem a automatem, dnes už se nabídka spoléhá výhradně na benzín. I tak si ale ponechává onu možnost volby mezi převodovkou a typem spalování. Jednapětka každopádně udělá hodně parády, vždyť už jsou automobilky, které v dané třídě čtyřválec nebo obecně takový výkon ani nenabízí. Pokud však chce řidič využít nabízeného potenciálu, bude se muset smířit s přiměřenou daní, Korando si totiž v průměru říká o 7,5 – 8 litrů na 100 km, přičemž s těžší nohou na plynu jde ještě značně výše, klidně i přes 10 l/100 km.

Na dnešní dobu a moderní auta jde rozhodně o podprůměr. To je ale asi tak jediný aspekt, který mi na Korandu vadí. Když se vrátím k té pohodové jízdě, tak přesně v ní nám pomáhá nespočet asistentů a bezpečnostních prvků vozidla, kterými je Korando napěchováno až po střechu – od adaptivního tempomatu až po hlídání mrtvého úhlu. Do chvíle mého testování jsem si těchto modelů na silnici moc nevšímala, avšak po vrácení tohoto kousku si všímám, že jich jezdí na silnici opravdu dost a já se rozhodně ničemu nedivím.

Jízda s tímto crossoverem je komfortní a ačkoliv motor potenciál rozhodně má, cíleno je především na pohodovou a bezpečnou jízdu. Korando nabízí také několik jízdních režimů, mezi které patří i sportovní. Jeho zvolení sice neznamená, že se z Koranda stane Supra, ale i s ním se dá jezdit velmi svižně. Svou velikostí zapadne i do městského provozu a zároveň je vhodné i na delší cesty a dovolené, přičemž akorát musíte počítat s již zmíněnou vyšší spotřebou. Naladění podvozku a s tím související komfort na palubě jsou jinak na vysoké úrovni.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here