Škoda Vision 7S rv:2023
Škoda pracuje na sedmimístném velkém bratrovi SUV Enyaq, který by se mohl do showroomů dostat do roku 2026, a koncept Vision 7S nám dává obrovskou představu o tom, jak bude vypadat.
Třířadý elektrický koncept povede k sériovému SUV, které je jedním ze tří elektromobilů, které má Škoda uvést na trh v příštích několika letech. Dva z nich budou malý hatchback a malý crossover, ale Vision 7S bude vlajkovou lodí Škody a zaměří se na prostor, který v současnosti zabírá Kodiaq, i když se oba modely budou pravděpodobně zpočátku překrývat.
Bude založen na stejné elektrické platformě MEB, která se nachází pod firemním Enyaq EV, stejně jako na dalších elektrických vozidlech rodiny VW, jako jsou Volkswagen ID.4 a Audi Q4 e-tron. Škoda říká, že koncept obsahuje 89 kWh baterii, která poskytuje dojezd více než 373 mil (600 km), ale zajímavá je doba nabíjení této baterie. Maximální rychlost nabíjení, kterou mají řidiči Enyaq k dispozici, je 120 kW, ale Škoda říká, že 7S může nabíjet konkurenceschopnějším výkonem 200 kW, i když i toto číslo je lepší u korejských konkurentů.
Zatímco jsme si zvykli na myšlenku většího elektrického SUV, další hlavní funkcí Vision 7S je předvést nový „moderní pevný“ designový jazyk Škody a také její novou značku. 7S má tradiční černostříbrný odznak Škoda pro stříbrný nápis nad mřížkou chladiče, který zvýrazňuje název značky.
Ale nové označení je nejméně nápadným prvkem designu 7S, kterému dominuje sedm vertikálních slotů v předním a zadním nárazníku, díky nimž to vypadá, jako by se koncept ucházel o roli Banea v remaku Dark Knight Rises. Nebo možná designéři Škody strávili příliš dlouho prohlížením obrázků Jeepů na jejich náladové tabuli.
Nad štěrbinami v nárazníku je dvojice tenkých světlometů, které se zvedají, aby se setkaly s ultratenkými horizontálně namontovanými DRL, zatímco tvar přední masky chladiče společnosti je převzat ze současných vozů, aby byly snadno identifikovatelné, ale tentokrát obsahuje spíše tmavé sklo než mřížky. Škoda nazývá novou tvář Tech Deck a tvrdí, že dodává 7S dojem síly. Ale také vypadá výrazně prémiově, stejně jako styl zadní části je jistě ovlivněný Range Roverem.
22palcová kola konceptu by se mohla dostat do výroby plus další novinky. Jednou z nich je kamera namontovaná na střeše, která dokáže přenášet snímky dítěte v dětské sedačce zády ke směru jízdy na displej infotainmentu na palubní desce. Škoda také v konceptu namontovala dětskou sedačku na středový tunel, protože tvrdí, že je to pro ni nejbezpečnější místo.
Ale jednou ze zajímavějších funkcí, kterou by mohli ocenit i majitelé bez dětí, zejména s ohledem na nižší než ve své třídě nejlepší sazbu nabíjení, je „relaxační“ režim interiéru ve dvou konfiguracích. Stiskněte tlačítko na konzole a 14,6palcový dotykový displej na výšku se otočí, aby byl vhodnější pro sledování filmů, obdélníkový volant a palubní deska se posunou dopředu, aby vytvořily více místa pro cestující na předních sedadlech, a tato přední sedadla se otočí dovnitř a sklopí se. Být uvíznutý na 30 minutách u nabíjecího bodu pro elektromobily by se nezdálo tak špatné, když to strávíte v kabině, která je dobře promyšlená.