Peugeot 308 SW Plug-in-Hybrid rv:2023
S nástupem nové generace 308 výrobce neomezil možnost výběru paliva. Na své si přijdou milovníci benzinu (byť jen ve formě tříválcové 1.2 s 96 kW/130k, která spíše sluší hatchbacku nebo menší 208), nafty ve formě čtyřválce 1.5 HDi jen s automatem, i kombinace zážehové jednotky s elektromotorem a baterií, nabíjenou ze zásuvky.
Plug-in hybrid je k dostání ve dvou verzích – obě mají elektromotor s výkonem 81 kW (110 k), akumulátor s kapacitou 12,4 kWh (využitelných je 9,9 kWh) a benzinovou přeplňovanou šestnáctistovku. Ta je u provedení Hybrid 180 naladěna na 110 kW (150 k) a v kombinaci s elektřinou poskytuje systémových 132 kW (180 k), námi testovaný kousek byl silnější Hybrid 225 se spalovací jednotkou o výkonu 132 kW a systémovými 165 kW (225 k) plus 360 N.m.
Hybridizaci zvenčí poznáte kromě modravých nápisů hlavně díky víčku na levém zadním blatníku, pod nímž se skrývá zástrčka typu 2 (Mennekes). Drobné změny oproti čistě spalovacímu motoru najdeme i uvnitř, i když jsou nenápadné a jenom tři.
Peugeotu 308, hatchback a SW, které jsou již k dispozici jako plug-in hybridy, budou od roku 2023 nabízeny také ve 100% elektrické variantě. Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne 100% elektrické kombi. Vozy 308 a 308 SW budou poháněny zcela novým elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k). Dle úrovně výbavy budou poskytovat dojezd přes 400 km.
Tato nabídka je odpovědí dokonale přizpůsobenou potřebám zákazníků segmentu C. Jedinečný půvab modelu 308 se snoubí s pro Peugeot typickým potěšením z jízdy, s nejlepší účinností v segmentu a s průměrnou spotřebou 12,7 kWh. Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW budou k dispozici v úrovních výbavy Allure a GT. Přijdou na trh v polovině roku 2023. Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.