Nissan Z 2023

0
4

Nissan Z rv:2023

Historicky měl sportovní vůz Nissan alfanumerický název, například odcházející model 370Z a původní 240Z z roku 1969, ale tato generace se bude jmenovat jednoduše Z. 2023 pohání šestiválcový motor s dvojitým přeplňováním o výkonu 400 koní. Pohon zadních kol přes šestistupňový manuál nebo devítistupňový automat. Jsme ohromeni hravou ovladatelností a svižnou akcelerací modelu Z a s potěšením jsme zjistili, že je celkově kultivovanější než vůz který nahrazuje. Naštěstí Z také dostává technologickou aktualizaci s novým dotykovým infotainmentem, přestavitelným displejem digitálního měřidla a řadou nových asistenčních funkcí. Zatímco minulá generace 370Z šla proti cenově dostupnějším sportovním vozům, jako jsou Mazda MX-5 Miata a Toyota 86, pokud jde o cenu a výkon, tento vůz nové generace se mírně posouvá na vyšší trh a dostává do hledáčku Supra.

Stejně jako jeho zvířecí bratr, Nissan GT-R, je Z poháněn dvěma turbodmychadly přeplňovanými V-6. Ale místo ohnivého 3,8litrového 565 koní, který je pod kapotou GT-R, dostane Z 3,0litrový motor s výkonem 400 koní z Infiniti Q60 Red Sport 400 spárovaný buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňový automat. Zatímco u Infiniti je k dispozici pohon všech kol, Nissan zůstává u modelu Z výhradně u pohonu zadních kol. Šestka s turbodmychadlem přidává Z hodně na tahu, ale naše testovací auto s manuální převodovkou zrychlilo na 100 km/h za 4,5 sekundy, tedy výrazně za ním. Přilnavost v zatáčkách je dostatečná, pokud nejedete příliš blízko limitu Z.

Ačkoli je to novinka pro rok 2023, Nissan nezměnil uspořádání kabiny Z. Zůstává dvoumístné kupé bez zbytečných zadních sedadel à la Porsche 911. Co se však změnilo, je vše ostatní. Nové Z dostává modernizovanou kabinu s aktualizovanými materiály – vítané vylepšení oproti stávajícímu zastaralému interiéru 370Z. K dispozici je kožené čalounění, elektricky nastavitelná sedadla a dvouzónová automatická klimatizace. Nákladový prostor zůstává záhadou, ale neočekáváme, že Z bude šampion v Costco; do kufru starého 370Z se vešli tři příruční kufry, což by mělo bohatě stačit pro většinu kupujících sportovních vozů.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here