Nissan X-Trail rv:2023
Další etapa elektrifikované produktové ofenzívy Nissanu se formuje s regionální premiérou zcela nové, čtvrté generace X-Trail. Během dvou desetiletí se celosvětově prodalo téměř sedm milionů kusů X-Trail, což z něj dělá jedno z nejoblíbenějších rodinných dobrodružných vozidel na světě.
U této nové iterace Nissan čerpal ze zavedené DNA, která prochází všemi třemi předchozími generacemi: svalnatý design, flexibilní užitné vlastnosti a pokročilé možnosti pohonu všech kol. Zcela nový X-Trail bude k dispozici s pěti i sedmi sedadlech, což bude pohodlnou volbou pro dny strávené s širší rodinou nebo přáteli.
Díky nové platformě Alliance CMF-C, která představuje pokročilé inženýrství, inovace a technologie, zcela nový X-Trail opět zvýší laťku v segmentu crossoverů. Zákazníci s chutí za dobrodružstvím si vychutnají vylepšený dynamický výkon a pokročilé technologie elektrifikace, které nová generace X-Trail nabízí.
Pohon e-POWER
Zcela nový X-Trail bude druhým modelem evropské řady Nissan, který bude vybaven inovativním systémem pohonu značky e-POWER.
e-POWER, exkluzivně pro Nissan, představuje jedinečný přístup k elektrifikaci, který nabízí pocit z jízdy s elektromobilem bez nutnosti dobíjení.
Poprvé byl představen v Japonsku na modelu Note v roce 2016 a stal se nejprodávanějším vozem, přičemž zákazníci milovali jeho kombinaci plynulého výkonu bez námahy a vlastnictví bez kabelů.
Systém e-POWER zbrusu nového X-Trail se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího ústrojí integrovaného se zážehovým motorem s proměnným kompresním poměrem, generátorem energie, invertorem a předním elektromotorem o výkonu 150 kW. Tato jedinečná hnací jednotka znamená, že síla na kola pochází pouze z elektromotoru, což má za následek okamžitou lineární odezvu na plynový pedál.
Použití Pro Evropu má 1,5litrový zážehový motor s proměnným kompresním poměrem a konečným výkonem systému 150 kW (204 k).
Charakteristickým rysem e-POWER je, že zážehový motor se používá výhradně k výrobě elektřiny, zatímco kola jsou zcela poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním rozsahu, což vede k vynikající spotřebě paliva v městském prostředí.
Díky pohonu čistě elektromotorem nedochází ke zpoždění jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá odezva přináší vzrušující pocit vysokého točivého momentu a hbité zrychlení, díky kterým je předjíždění nebo zařazování na dálnici snazší a vzbuzuje větší jistotu.
Kromě těchto výhod pohonný systém e-POWER zaručuje tichou jízdu, například při rychlosti 25 mph se zvuk v autě snižuje o 8 dB ve srovnání s konkurencí.
Krok e-Pedal
Vzhledem k tomu, že 70 % času jízdy pravděpodobně strávíte v příměstských oblastech, vyvinul Nissan zážitek z jízdy „na jeden pedál“ nazvaný e-Pedal Step. e-Pedal Step, navržený tak, aby odstranil opakované namáhání při jízdě ve městě stop-start, kde řidič často pohybuje nohou mezi plynem a brzdou, umožňuje řidiči zrychlovat a brzdit pouze pomocí plynu.
Systém se musí nejprve aktivovat spínačem na středové konzole a po sešlápnutí pedálu se zrychlí jako obvykle. Po uvolnění pedálu se e-Pedal Step zabrzdí X-Trail na 0,2 g, což je dost na rozsvícení brzdových světel, a sníží rychlost na „plíživou“ rychlost, nikoli na úplné zastavení. Díky tomu jsou parkovací manévry při nízké rychlosti ještě plynulejší. .