Mercedes-Benz C-Class rv:2022
Co je nového pro rok 2022?
Zkrátka: Všechno. I když se styl nové třídy C nijak výrazně neodchyluje od modelu 2021, modelový rok 2022 znamená začátek nové generace s větším luxusem a větším množstvím high-tech prvků.
Spíše než servírovat možnosti a la carte, jako tomu bylo u vozu předchozí generace, Mercedes-Benz nabízí u třídy C 2022 tři různé úrovně výbavy: Premium, Exclusive a Pinnacle. Myslíme si, že výbava Exclusive střední třídy by měla uspokojit nejširší okruh kupujících, protože zahrnuje vymoženosti, jako je 360stupňový vnější kamerový systém, funkce automatického parkování, bezdrátové nabíjení smartphonu a prémiový stereo systém Burmester. Ačkoli očekáváme, že Mercedes bude i nadále nabízet třídu C v karosářských provedeních kupé a kabriolet, při uvedení na trh bude k dispozici pouze sedan. Všechny modely jsou standardně vybaveny velkým displejem infotainmentu, digitálním ukazatelem, vyhřívanými předními sedadly, automatickými dálkovými světlomety, bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto, střešním oknem a mnoha dalšími. Systém pohonu všech kol 4Matic od Mercedes-Benz je volitelný, ale rozhodnutí, zda jej potřebujete, necháme na vás.
Motor, převodovka a výkon
Všechny modely třídy C pro rok 2022 jsou poháněny stejným přeplňovaným 2,0litrovým čtyřválcem o výkonu 255 koní a na svém tvarovaném víku zavazadlového prostoru nesou název C300. Turbočtyřka je vylepšena o 48voltový hybridní systém, který může dočasně poskytnout až 20 koní navíc. Pohon všech kol zůstává volitelný, přičemž pohon zadních kol je standardním nastavením; devítistupňový automat je jedinou nabízenou převodovkou. Při našem testování C300 4Matic s pohonem všech kol dosáhl rychlosti 60 mil/h za 5,3 sekundy, čímž porazil předchozí generaci třídy C o 0,1 sekundy. Ovládání je svižné, jak se od kompaktního sportovního sedanu očekává, ale byli jsme zklamáni nedostatečným pocitem řízení a kvalitou jízdy. Brzdný výkon byl dobrý a C300 se zastavil z rychlosti 70 mph za pouhých 154 stop, ale ocenili bychom pevnější pocit z pedálu.
Úspora paliva a MPG v reálném světě
EPA odhaduje, že příklady s pohonem zadních kol třídy C by měly poskytnout až 25 mpg ve městě a 35 mpg na dálnici; přidáním pohonu všech kol se tato čísla sníží o 2 mpg každý na 23 mpg ve městě a 33 mpg na dálnici. V našem testu spotřeby paliva na dálnici při rychlosti 75 mph překonal C300 4Matic s pohonem všech kol své hodnocení na dálnici s výsledkem 35 mpg. Pro více informací o spotřebě paliva třídy C navštivte webové stránky EPA.
Interiér, pohodlí a náklad
Nejdramatičtější změna pro třídu C přichází v podobě nové high-tech kabiny. Všechny modely jsou vybaveny digitálním měřicím displejem, dotykovým ovládáním a řadou vymožeností. Nový model má volant, který vypadá podobně jako u sedanu třídy S, a Mercedes nabízí velkorysý seznam standardních luxusních prvků, jako jsou vyhřívaná přední sedadla s nastavením paměti, střešní okno, dřevěné obložení s otevřenými póry a hliníkové doplňky. . Celkově je třída C asi o 2,5 palce delší než odcházející model a její rozvor se protáhl o palec. Mercedes-Benz říká, že to vede k většímu prostoru pro nohy na zadních sedadlech, ale v reálném životě je rozdíl zanedbatelný.