Kia EV6 Crash test rv:2022
Šestá generace Opelu/Vauxhallu Astra a třetí generace Peugeotu 308 jsou oba založeny na platformě Stellantis EMP2 a nepřekvapivě dosahují velmi podobných výsledků ve všech čtyřech hodnocených oblastech. Jak offsetový test, tak nárazový test v plné šířce zdůraznily ochranu před poraněním hrudníku u průměrných mužů a malých řidiček a ani jeden vůz nebyl vybaven středovým airbagem pro ochranu při nárazu ze vzdálené strany, což je protiopatření, které je u moderních vozů stále běžnější. Oba vozy nabízejí spoustu technologií pro předcházení nehodám, ale nezahrnují některé z nejnovějších vylepšení představených na trhu. Čtyřhvězdičkové hodnocení vozů platí také pro jejich varianty PHEV.
Všechny vozy s pěti hvězdičkami v této testovací sérii prokázaly vynikající ochranu proti nárazu se skóre 90 % nebo více, ve srovnání se 76 % a 80 % u vozů Stellantis. To vyvrací představu, že rozdíl mezi 5 hvězdami a 4 hvězdami je vždy způsoben ADAS, i když tomu tak často bývá. Vozy vykazovaly trvale dobré výsledky také v ochraně dětských cestujících. Největší rozdíly mezi EV6, C-Class, C40 Recharge a Multivan lze nalézt v ochraně VRU, kterou nabízejí, zejména ve výkonu přední části, kde třída C vybavená aktivní kapotou překonává KIA EV6 o výrazný okraj. Pokud jde o celkovou asistenční technologii, Volvo C40 Recharge dopadlo na jedničku. Navzdory poněkud jinému, krabicovitému tvaru, VW Multivan podal solidní všestranný výsledek, který se vyrovnal testovaným vozům.