Kia EV6 2022

0
3

Kia EV6 rv:2022

Skupina Hyundai Kia posouvá středně velký elektromobil technologicky na vrchol: po Hyundai Ioniq 5 přišel sportovní sesterský model Kia EV6 – také s inovativní architekturou 800.

Technologie baterií a jízdní výkony jako Porsche Taycan

„Normální“ verze od 170 do 325 koní

Kia EV6 GT s výkonem 585 koní od podzimu 2022
Základní cena: 44 990 eur, minus elektrická prémie: 35 420 eur

Od května 2021 jezdí Hyundai Ioniq 5 na silnicích v Německu, krátce nato následovala sesterská společnost Kia s technicky do značné míry identickým modelem: Kia EV6. Stejně jako Hyundai Ioniq 5 je i EV6 založen na skupinové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Ale uvnitř i vně je Kia mnohem sportovnější.

Zvláštností této technické platformy je architektura systému, která pracuje s dvojitým napětím: Namísto 400 voltů, jako obvykle u elektrických automobilů, Hyundai a Kia pracují s 800 volty. Průkopníkem této architektury je Porsche s Taycanem, elektrickým sportovním vozem vyšší třídy za kupní cenu (v závislosti na verzi) až do výše 100 000 eur. Nyní Hyundai již používá revoluční technologie ve střední třídě, a to jak v modelu Ioniq 5, tak v modelu Kia EV6. Ale auta z Koreje stála zhruba jen polovinu ceny.

Výhodou vysoké napěťové úrovně je na jedné straně to, že je používaná kabeláž s menším průřezem. To šetří materiál, instalační prostor, náklady a především hmotnost. Na druhou stranu, s provozním napětím 800 voltů, extrémně vysokými nabíjecími kapacitami a tím i krátkými dobami nabíjení.

Například Porsche Taycan v současné době nabíjí s nabíjecím výkonem až 270 kW. Ioniq 5 a Kia EV6 to dělají za ideálních podmínek s výkonem až 240 kW, což by podle výrobce mělo být dobré pro 18 minut nabíjení z deseti až na 80 procent. Za ideálních podmínek, které jsou však poměrně vzácné a samozřejmě možné pouze u příslušně výkonné vysokovýkonové nabíjecí stanice (HPC = High Power Charging).

EV6 se nenabíjí tak rychle, jak bylo slíbeno
Při neoptimálních teplotách, například v zimě, je však nabíjecí výkon výrazně nižší, jak ukázal test ADAC. Přestože testovací vůz stál přes noc ve vytápěné hale a baterie byla vyhřívaná, EV6 se nemohl dostat za nabíjecí výkon 200 kW. V průměru se dostal na 142 kW. Pokud se baterie nezahřeje, musíte počítat s výkonem asi 120 až 140 kW.

To znamená, že od deseti do 80 procent potřebovala Kia v testu ADAC 28 minut. To není tak rychlé, jak se očekávalo, ale během této doby lze dobít na dojezd kolem 370 kilometrů. To také není špatné ve srovnání s jinými elektromobily. Kia v současné době stále pracuje na aktualizaci softwaru, která umožní předehřátí baterie na nabíjecí stanici.

K dispozici je také takzvaná funkce vehicle-to-load, pomocí které můžete nabíjet jiné elektrické vozidlo nebo ovládat velkou televizi, elektrickou mřížku nebo podobně.

Pro připojení externích spotřebičů k EV6 potřebujete malý adaptér, který je uložen v přední části kufru pod přední kapotou.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here