Jeep Gladiator 2023
Přehled
S Gladiátorem splnila značka Jeep požadavky majitelů Wrangleru, kteří chtěli zábavu a svobodu vlastnictví terénního SUV s nákladním ložem připojeným k jeho zadní části. Gladiator, stejně jako Wrangler, na němž je založen, má odnímatelnou střechu a dveře, ale přináší zvýšení maximální tažné kapacity o 1 000 liber. Podobně jako jeho bratr Wrangler je i jeho chování na silnici a jízdní vlastnosti více vhodné pro terénní použití než běžné střední pick-upy, jako je Honda Ridgeline a Chevrolet Colorado. Za to platíte méně vyšlechtěným způsobem jízdy na silnici. Každý Gladiator má čtyřdveřovou kabinu, ložisko o délce 5,0 stop a schopný systém pohonu všech kol. Gladiator je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou a volitelným turbodieselovým pohonem, který výrazně zlepšuje spotřebu paliva. Všechny verze jsou standardně vybaveny schopnostmi pro dobytí terénu.
Co je nového pro rok 2023?
Jeep v roce 2023 Gladiator Rx zásadně nezměnil, ale přidal omezenou edici balíčku Freedom, která je k dispozici na verzích Sport S za příplatek 3295 dolarů. Balíček Freedom přináší vozy s vojenským motivem na počest amerických vojáků; vybavuje je speciálním ocelovým předním nárazníkem a bočními ochrannými lištami. Na verzi High Altitude je k dispozici balíček s názvem Capability, který zahrnuje ocelový přední nárazník připravený pro naviják, ocelové boční ochranné lišty a přední off-road kameru. Střední modely Willys dostaly pro rok 2023 více standardních funkcí, jako je bezklíčkový vstup a dálkový start. Nádherná tmavě červená barva Snazzberry byla nahrazena fluorescenčním žlutým odstínem High Velocity.
Vybrali bychom si terénní pneumatiky a samosvorný zadní diferenciál pro lepší trakci na nezpevněných cestách a přidali bychom boční schody, abychom usnadnili vstup a výstup. Dále bychom zvolili třídílnou tvrdou střechu, protože umožňuje rychle otevřít střechu. Uvnitř bychom vybrali střešní obložení pro lepší izolaci od hluku a teploty a upgradovali bychom na větší dotykový displej o velikosti 8,4 palce, protože přidává navigaci a je sofistikovanější než standardní jednotka o velikosti 5,0 palce. Mezi naše další preferované možnosti patří balíček pro správu nákladu (400W invertor, úložný prostor pod sedadlem a zásuvka s napětím 115 V zabudovaná do sedačky) a pomocné spínače a vylepšený nabíjecí systém pro přidání světelných lišt nebo příslušenství pro maximální jeepsnost.
Motor, převodovka a výkon
Gladiator je poháněn 3,6litrovým V6 motorem s výkonem 285 koní a točivým momentem 260 lb-ft, který je přenáší standardní šestistupňovou manuální převodovku nebo volitelnou osmistupňovou automatickou převodovku. Testovali jsme model Overland s automatickou převodovkou, který potřeboval 7,2 sekundy na zrychlení z 0 na 60 mph (0-96 km/h). Jinými slovy, je mírně pomalejší než většina konkurentů. Jeli jsme také s Gladiátorem se třílitrovým dieselovým V6 motorem, který nabízí 260 koní a mohutných 442 lb-ft točivého momentu. Ve srovnání s běžným modelem Wrangler má Gladiator mezi předním a zadním kolem navíc 19,4 palce. Jeep tvrdí, že to pomáhá zlepšit jízdu a ovladatelnost tohoto pick-upu. Teď, když jsme jeli několik různých verzí, můžeme potvrdit, že je to velmi podobné řízení jako u Wrangleru. Na silnici má vozidlo nepřesné řízení a na nerovném povrchu je jízda trochu rušná. Tyto charakteristiky jsou však součástí receptu, který činí Gladiátora legitimním pick-upem a nástrojem připraveným na jízdu v terénu. Nadšenci více záleží na dostupném vybavení pro jízdu v terénu, které zahrnuje všechno od bohatých krycích plechů přes poměry na zvedání do kopce k možnosti brodit až 30 palců vody. Velkorysá světlá výška a úhly nájezdu/odjezdu dále pomáhají Gladiátorovi conquistovat neznámé území.