Hyundai Staria Crash Test rv:2022
Prostor pro cestující zůstal při testu čelního odsazení (MPDB) stabilní. Ochrana hrudníku předního spolujezdce byla PŘIMĚŘENÁ. DOBRÁ ochrana byla nabídnuta všem ostatním kritickým oblastem těla pro řidiče i spolujezdce.
Přední konstrukce vozu Hyundai Staria představovala vyšší riziko pro cestující v protijedoucím vozidle v testu MPDB (který hodnotí kompatibilitu mezi vozidly) a byla uplatněna penalizace 3,09 bodu.
Při čelním testu plné šířky byla ochrana figuríny řidiče DOBRÁ pro všechny kritické oblasti těla. Ochrana byla Adekvátní pro krk a MARGINÁLNÍ pro hrudník zadního cestujícího. DOBRÁ ochrana byla nabídnuta všem ostatním kritickým oblastem těla jak pro řidiče, tak pro cestující na zadním sedadle. Zadní pasažér se ‚ponořil‘ a bezpečnostní pás vklouzl do břicha figuríny.
Při testu bočního nárazu byla ochrana nabízená všem kritickým oblastem těla řidiče DOBRÁ. V testu šikmé tyče byla ochrana hrudníku SLABÁ, zatímco všechny ostatní oblasti poskytovaly DOBROU ochranu.
Hyundai Staria je vybaven středovým airbagem, který chrání před vzájemným působením cestujících při bočních nárazech, a poskytuje DOBROU ochranu hlavy obou cestujících na předních sedadlech. Prevence vychýlení (pohybu na druhou stranu vozidla) při testech nárazu ze vzdálené strany byla vyhodnocena jako DOBRÁ pro scénář nárazu vozidla na vozidlo a PŘIMĚŘENÁ ve scénáři vozidla na sloup.
V testu čelního offsetu hodnoty na figuríně ukázaly DOBROU ochranu pro všechny kritické oblasti těla obou dětských figurín, kromě krku figuríny pro 10 let, kde byla ochrana hodnocena jako MARGINÁLNÍ.
V testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických oblastí těla u obou dětských figurín DOBRÁ a bylo dosaženo maximálního počtu bodů.
Hyundai Staria je vybaven spodními úchyty ISOFix na vnějších sedadlech druhé řady a úchyty horního popruhu pro všechna místa k sezení ve druhé řadě. Horní popruhy nejsou k dispozici ve volitelné třetí řadě a instalace dětských zádržných systémů ve třetí řadě se proto nedoporučuje.
Instalace typických dětských zádržných systémů dostupných v Austrálii a na Novém Zélandu ukázala, že většinu dětských zádržných systémů lze umístit na většinu zadních sedadel, avšak jedno z vybraných konvertibilních sedadel typu A nebylo možné správně nainstalovat v režimu proti směru jízdy pomocí ukotvení ISOfix.
Kapota vozu Hyundai Staria poskytovala DOBROU nebo PŘIMĚŘENOU ochranu hlavě sraženého chodce na většině svého povrchu, přičemž na přední a zadní části kapoty a na tuhých sloupcích čelního skla byly zaznamenány některé NEDOBRÉ výsledky.
Ochrana pánve byla smíšená s oblastmi DOBRÉHO a SLABÉHO výkonu, zatímco nárazník poskytoval nohám chodců většinou DOBROU ochranu s některými PŘIMĚŘENÝMI výsledky ve středu nárazníku.
Systém AEB nabízel Adekvátní výkon v testech své účinnosti v testovacích scénářích pro chodce. Systém AEB nereaguje na zranitelné účastníky silničního provozu při couvání (AEB Backover) nebo zatáčení, a proto tyto testy nebyly provedeny. Ve scénářích cyklistických testů systém AEB nabízel Adekvátní výkon. Celkový výkon systému byl klasifikován jako PŘIMĚŘENÝ.