Domů » Hyundai i30 motorizace generací

Hyundai i30 motorizace generací

Napsal admin
Hyundai i30 motorizace generací

Hyundai i30 motorizace generací

Hyundai i30 je model, který se od svého příchodu na trh v roce 2007 vyznačuje širokou nabídkou motorů v zážehových i vznětových variantách. V průběhu let se výběr motorů a převodovek rozšiřoval a modernizoval, aby vyhověl rostoucím nárokům na výkon a efektivitu. Podívejme se podrobněji na vývoj motorů Hyundai i30 podle jednotlivých generací.

První generace (2007-2011)

První generace i30 nabízela zážehové motory od základního 1.4 litru s výkonem 80 kW (109 koní) přes 1.6 litru s 93 kW (126 koní), až po vrcholný 2.0 litr s 105 kW (143 koní). Tyto motory využívaly 16V technologii s přímým vstřikováním a proměnlivým časováním ventilů.

Vznětové motory zahrnovaly 1.6 CRDi a 2.0 CRDi, které využívaly technologii turbodmychadla s proměnlivou geometrií a systém common rail pro vysokotlaké vstřikování nafty. Motor 1.6 CRDi byl dostupný ve třech výkonových verzích (66 kW, 85 kW a 94 kW), zatímco 2.0 CRDi poskytoval 103 kW (140 koní).

Motor Objem Palivo Výkon Kroutící moment Převodovka
1.4i 16V 1.4 L Benzin 80 kW N/A 5 st. manuální
1.6i 16V 1.6 L Benzin 93 kW N/A 5 st. manuální
2.0i 16V 2.0 L Benzin 105 kW N/A 5 st. manuální
1.6 CRDi 1.6 L Diesel 66 kW N/A 6 st. manuální
1.6 CRDi 1.6 L Diesel 85 kW N/A 6 st. manuální
1.6 CRDi 1.6 L Diesel 94 kW N/A 6 st. manuální
2.0 CRDi 2.0 L Diesel 103 kW N/A 6 st. manuální

Druhá generace (2012–2014)

Druhá generace i30 představila modernější a efektivnější motory. Zážehové motory byly zastoupeny 1.4i MPI CVVT a 1.6i MPI D-CVVT, a výkonnějším 1.6 GDI D-CVVT. Vznětové varianty zahrnovaly 1.4 CRDi a dva výkony 1.6 CRDi VGT.

Motor Objem Palivo Výkon Kroutící moment Max. rychlost 0-100 km/h Spotřeba
1.4i MPI CVVT 1396 cm³ Benzin 73,2 kW 137 Nm 182 km/h 13,2 s 6,0 l/100 km
1.6i MPI D-CVVT 1591 cm³ Benzin 88 kW 156 Nm 192 km/h 10,9 s 6,3 l/100 km
1.6 GDI D-CVVT 1591 cm³ Benzin 99 kW 164 Nm 195 km/h 9,9 s 5,7 l/100 km
1.4 CRDi 1396 cm³ Diesel 66 kW 220 Nm 170 km/h 13,5 s 4,5 l/100 km
1.6 CRDi VGT 81kW 1582 cm³ Diesel 81 kW 260 Nm 185 km/h 11,5 s 4,1 l/100 km
1.6 CRDi VGT 94kW 1582 cm³ Diesel 94 kW 260 Nm 197 km/h 10,9 s 4,1 l/100 km

Třetí generace (2015–dodnes)

Třetí generace i30 přinesla výkonnější a technologicky pokročilejší motory, včetně 1.6 T-GDI D-CVVT pro sportovní verze. Zážehové motory pokračovaly s vylepšenými 1.4i MPI D-CVVT a 1.6i MPI D-CVVT, a vznětové motory zahrnovaly 1.4 CRDi a dvě varianty 1.6 CRDi VGT.

Motor Objem Palivo Výkon Kroutící moment Max. rychlost 0-100 km/h Spotřeba
1.4i MPI D-CVVT 1368 cm³ Benzin 73,6 kW 134 Nm 183 km/h 12,7 s 6,0 l/100 km
1.6i MPI D-CVVT 1591 cm³ Benzin 88 kW 156 Nm 192 km/h 10,9 s 6,3 l/100 km
1.6 GDI D-CVVT 1591 cm³ Benzin 99 kW 164,3 Nm 195 km/h 9,9 s 5,7 l/100 km
1.6 T-GDI D-CVVT 1591 cm³ Benzin 137 kW 265 Nm 219 km/h 8,0 s 7,3 l/100 km
1.4 CRDi 1396 cm³ Diesel 66 kW 240 Nm 173 km/h 13,5 s 4,2 l/100 km
1.6 CRDi VGT 81kW 1582 cm³ Diesel 81 kW 280 Nm 190 km/h 11,1 s 4,0 l/100 km
1.6 CRDi VGT 100kW 1582 cm³ Diesel 100 kW 280 Nm 197 km/h 10,2 s 4,0 l/100 km

Závěr

Tento přehled ukazuje, jak se Hyundai i30 vyvíjel v průběhu let a jak se postupně rozšiřovala jeho paleta motorů a převodovek, aby lépe vyhovovala potřebám a přání zákazníků. V každé generaci přinášel Hyundai inovace a zlepšení, aby udržel i30 konkurenceschopným a atraktivním modelem na trhu.

Pro více informací o Hyundai i30 navštivte naši stránku.

You may also like

Zanechat komentář