Cenově dostupné SUV s překvapivými vlastnostmi
Dacia Sandman 4×4 přináší na český trh model, který překvapí svou praktičností, prostorností a schopností jízdy v terénu. Tento vůz kombinuje robustnost s jednoduchostí, která se stává stále oblíbenější. S cenově dostupnou čtyřkolkou si Dacia klade za cíl posílit svoji pozici mezi dostupnými SUV, která nabídnou slušné jízdní vlastnosti i mimo asfalt. Sandman 4×4 vychází z osvědčené techniky značky a přináší několik vylepšení, které ocení jak řidiči zvyklí na jízdu po městě, tak i dobrodruzi směřující mimo silnice.
Praktický design se zaměřením na odolnost
Sandman 4×4 má robustní a jednoduchý design, který odpovídá stylu Dacie – nepřeplácaný, ale účelný. Linie karoserie jsou jasně definované a vyzařují sílu a odolnost. Nárazníky a ochranné lišty jsou vyrobeny z odolného plastu, který zvládne menší škrábance i kamínky na cestě. Vůz má o něco vyšší světlou výšku než běžná SUV, což mu dodává větší jistotu při jízdě na nezpevněných cestách.
Pohonné jednotky a výkon
Dacia Sandman 4×4 pro rok 2025 přichází s benzinovým motorem o objemu 1,5 litru a výkonem 130 koní (96 kW), což je pro kompaktní SUV naprosto dostačující. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. Pohon všech kol se zde uplatní především na kluzkých površích nebo v lehkém terénu, kde Sandman díky své konstrukci překvapí svou stabilitou a ovladatelností. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 l/100 km, což je na čtyřkolku velmi slušné.
Pohon 4×4 pro lehký terén
Jedním z hlavních taháků Sandmana 4×4 je samozřejmě pohon všech kol. Systém 4×4 je navržen tak, aby automaticky reagoval na zhoršené podmínky a aktivoval se při potřebě lepší trakce. To oceníte hlavně v zimě nebo při jízdě po nezpevněných cestách. Při běžné jízdě vůz využívá pouze pohon předních kol, čímž se šetří palivo. Pro náročnější podmínky lze přepnout do režimu trvalého 4×4, což zvyšuje jistotu a stabilitu vozu.
Rozměry vozu a zavazadlový prostor
Dacia Sandman 4×4 se pyšní kompaktními rozměry, díky nimž je ideální pro městský provoz, ale přitom nabízí dostatečný prostor pro cestující i zavazadla. Vůz měří na délku 4400 mm, šířku 1850 mm a výšku 1650 mm. Zavazadlový prostor má objem 500 litrů, což je dostatečné pro běžné rodinné potřeby. Sklopením zadních sedadel lze objem kufru rozšířit až na 1400 litrů, což ocení ti, kdo často přepravují větší náklad.
Komfort a výbava
Interiér Sandmana je jednoduchý, ale účelný. Pohodlná sedadla, přehledný přístrojový panel a kvalitní čalounění dávají vozu potřebný komfort. V základní výbavě najdete manuální klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory a multimediální systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 8 palců, podporující Apple CarPlay a Android Auto. Příjemným doplňkem je USB port a Bluetooth, což usnadňuje propojení s mobilním telefonem.
Bezpečnost na prvním místě
Sandman 4×4 se může pochlubit moderními bezpečnostními systémy. Patří sem například systém sledování mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, systém nouzového brzdění a detekce chodců. Vůz má také ABS a ESC (stabilizační systém), což zajišťuje bezpečnou jízdu za všech podmínek. Dacia zde ukazuje, že i za dostupnou cenu lze nabídnout vysoký standard bezpečnosti.
Výhodná cena a dostupnost
Dacia Sandman 4×4 je dostupná za cenu začínající kolem 450 000 Kč, což z něj činí jedno z nejdostupnějších SUV s pohonem všech kol na českém trhu. Díky této ceně se Dacia snaží oslovit široké spektrum zákazníků, kteří hledají dostupný a spolehlivý vůz do města i mimo něj. Pro aktuální informace o dostupnosti a přesné ceně doporučujeme sledovat stránky www.auta365.cz.
Technická data Dacia Sandman 4×4 2025
Specifikace | Hodnota |
---|---|
Motor | 1.5 l benzín |
Výkon | 130 k (96 kW) |
Převodovka | 6-stupňová manuální |
Pohon | 4×4 |
Spotřeba | 6,5 l/100 km |
Délka | 4400 mm |
Šířka | 1850 mm |
Výška | 1650 mm |
Objem kufru | 500 l (1400 l se sklopenými sedadly) |
Základní cena | od 450 000 Kč |
Dacia Sandman 4×4 2025 je praktické a cenově dostupné SUV, které nabízí dostatek prostoru, bezpečnostních prvků a schopnosti jízdy v lehkém terénu.