Kompaktní SUV s výkonem přes 270 koní a cenou přes milion
Cupra oficiálně představila svůj nový model SUV – Terramar, který obohacuje nabídku značky o sportovní a luxusní vůz zaměřený na nové segmenty trhu. Tento model přináší dynamické jízdní vlastnosti a pestrou nabídku motorizací, které zahrnují spalovací motory i plug-in hybridní varianty s dlouhým dojezdem na elektřinu.
Design a technická platforma
Cupra Terramar je navržena s jasně rozpoznatelným designem značky, inspirovaným modernizací modelů Leon a Formentor. Tento nový model navazuje na úspěšné prvky Cupry, přičemž jeho jméno odkazuje na okruh poblíž Barcelony, kde se značka poprvé představila v roce 2018. Terramar je postaven na koncernové platformě MQB Evo, kterou sdílí například s modely Formentor nebo novou Škodou Kodiaq.
Ačkoliv má Terramar ve svém segmentu nahradit dosluhující model Seat Tarraco, velikostně je kompaktnější – na délku měří 4519 mm, na šířku 1863 mm a je vysoký 1584 mm. Zavazadlový prostor dosahuje při standardním uspořádání 602 litrů.
Model | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | Rozvor (mm) | Objem kufru (l) |
---|---|---|---|---|---|
Cupra Formentor | 4451 | 1839 | 1528 | 2680 | 450 |
Cupra Terramar | 4519 | 1863 | 1584 | 2681 | 602 |
Seat Tarraco | 4735 | 1839 | 1658 | 2790 | 760 |
Interiér a technologie
Interiér Cupry Terramar nabízí sportovní atmosféru s přístrojovou deskou orientovanou na řidiče a skořepinovými sedačkami, které jsou čalouněny recyklovanými materiály. Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 10,25 palce je doplněn 12,3palcovým infotainmentem, který zahrnuje dotykové posuvné ovládání klimatizace. Na přání může být vůz vybaven audiosystémem Sennheiser s 12 reproduktory, adaptivním tempomatem nebo pokročilými světlomety Matrix LED Ultra, které umožňují promítat informace přímo na vozovku.
Motorizace
Cupra Terramar nabízí širokou škálu motorizací, které zahrnují klasické spalovací motory, mild-hybridy i plug-in hybridní varianty. Každá verze je standardně vybavena dvouspojkovou převodovkou DSG:
- 1.5 eTSI mHEV: mild-hybridní čtyřválec s výkonem 150 k/110 kW a pohonem předních kol.
- 2.0 TSI: benzinový čtyřválec s výkonem 204 k/150 kW nebo 265 k/195 kW v nejvýkonnější verzi VZ, obě verze s pohonem všech kol.
- 1.5 eHybrid PHEV: plug-in hybridní systém s výkonem 204 k/150 kW, s možností čistě elektrického dojezdu přes 100 km. Nejvyšší varianta PHEV (VZ) nabízí výkon 272 k/200 kW.
Motor | Výkon | Pohon | Převodovka |
---|---|---|---|
1.5 eTSI mHEV | 150 k/110 kW | přední | 7DSG |
2.0 TSI | 204 k/150 kW | 4×4 | 7DSG |
2.0 TSI (VZ) | 265 k/195 kW | 4×4 | 7DSG |
1.5 eHybrid PHEV | 204 k/150 kW | přední | 6DSG |
1.5 eHybrid PHEV (VZ) | 272 k/200 kW | přední | 6DSG |
Nejvýkonnější verze Terramar VZ s motory 2.0 TSI a plug-in hybridem eHybrid obsahuje také posílenou brzdovou soustavu Akebono a adaptivní podvozek.
Ceny a dostupnost
Nová Cupra Terramar byla vyvinuta v Barceloně, zatímco její výroba bude probíhat v továrně Audi v maďarském Győru. Prodej v České republice začne v posledním čtvrtletí tohoto roku s počáteční cenou od 1.084.900 Kč za základní model s motorem 1.5 eTSI.
Cupra Terramar nabízí kombinaci sportovního charakteru, moderního designu a široké škály motorizací, čímž míří na zákazníky hledající výkonné SUV s výrazným stylem a bohatou technologickou výbavou.