Citroën C5X Plug-in Hybrid 2022

0
10

Citroën C5X Plug-in Hybrid rv:2022

S osobitou směsí sedanu, kombi a SUV nabízí Citroën s C5 X opět extravagantní model v náročné střední třídě. Testovací jízda, informace, data, cena.

Motory: Dva zážehové motory, jeden plug-in hybridní

Vysoký komfort, dostatek prostoru, zvýšená poloha sezení

Uvedení na trh: květen 2022, od 35 730 eur

Bez ohledu na to, kdo bude brzy vládnout v Elysejském paláci, nový Citroën C5 X bude mít nejlepší šance ve volbách na příští státní vůz. Dostatek prostoru pro uvolněné studium souborů, velký kufr pro víkendový výlet do Bretaně, vysoce kvalitní prostředí interiéru a elegantní vzhled na příjezdové cestě pro hosty: Koncept C5 X je vhodný pro státní limuzínu odpovídající jejímu stavu.

Citroën jde opět svou vlastní cestou a pět let po ukončení výroby staré C5 v nástupnickém modelu kombinuje vyšší SUV s praktickým kombi v podobě elegantního sedanu s dodatečným X. Nějak to připomíná XM, které v roce 1990 převzalo nástupce DS/GS tvarovaným, ale poněkud nešťastným způsobem – starší řidiči si možná ještě pamatují, mladší musí linku využít.

Se svou délkou 4,81 m leží C5 X mezi modelem střední třídy BMW řady 3 (4,71) a BMW řady 5 (4,96) ve vyšší střední třídě, ale má mnohem velkorysejší prostor než sedan řady 5, zejména s bujným prostorem pro nohy a hlavu vzadu. Poměrně zvýšená karoserie a světlá výška umožňují vysokou polohu sedadel s lepším výhledem na silnici – což je vlastnost, kterou zákazníci SUV vysoce oceňují. Řidič si však může téměř ušetřit výhled dozadu kvůli zmatku, zde jste při manévrování závislí na standardní couvací kameře.

Ale každý, kdo si myslí, že velkorysý prostor vzadu je na úkor kufru, se mýlí. Byl navržen jako kombi a pojme obrovských 545 litrů (BMW řady 5 Touring: 430), zadní sedadlo sklopené až na 1640 litrů a je ideálně naložitelný s plochou podlahou zavazadlového prostoru, širokým a funkčním otvorem, nízkým prahem a rovnými bočními stěnami.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here