Citroën C5 X rv:2022
Citroën se pomocí C5 X vrací do segmentu velkých aut a doplňuje tak svou nabídku na českém trhu. Vůz o délce 4,8 metru je siluetou někde mezi kombíkem a SUV, z pár úhlů pomocí černých C sloupků připomíná i sedan. Dělená světla mám na Citroënu rád již dlouho, designově hezky zasazený znak do masky a kapoty se povedl, záď působí moderně a unikátně, za mě je auto hezké a vyvážené ze všech úhlů, nenašel jsem slabé místo. Je to velké, dynamické, moderní a trochu futuristické – takový by Citroën měl být.
Kromě benzinové verze je CITROËN C5 X k dispozici rovněž s plug-in hybridním pohonem, který je vhodný pro veškeré způsoby využití, pro každodenní i nahodilé cesty, bez omezení s ohledem na emise a s jistotou dostatečně dlouhého dojezdu. Nový CITROËN C5 X Hybrid je představitelem technologické a moderní elektromobility ve službách komfortu a všestranného využití, což příznačně nazýváme mobilitou ve třídě e-Comfort. Nový CITROËN C5 X Hybrid umožňuje čerpání případných vládních pobídek.
Motorizace jsou k disposici tři, 1,2 PureTech 130 koní (1493 kg, 0-100 10,4 s, 210 km/h max), 1,6 PureTech 180 koní (1542 kg, 0-100 8,1 s, 230 km/h max) a Plug-In hybrid s 225 koňmi (1797 kg, 0-100 7,9 s, 233 km/h max). Plug-in hybrid a silnější PureTech jsme vyzkoušeli a překvapilo mě, jak jsou obě auta rozdílná. Klasický benzín je malinko houpavější a zároveň o něco lehčí, což je trochu znát v zatáčkách, PHEV je trošku víc univerzální díky módům aktivního podvozku, je více vycizelovaný, cítíte z něj velkou sofistikovanost a dotaženost a máte víc pocit toho velkého auta, korábu. Klasický benzín je výborné komfortní auto, ale PHEV je to správné časoprostorové přenášedlo.