Citroën C4 BlueHDi 130 rv:2023
Asistenční bezpečnostní systémy:
BAREVNÝ HEAD-UP DISPLEJ
S tímto prvkem výbavy se řidič může plně věnovat řízení, zatímco se mu v zorném poli na průhledném displeji zobrazují všechny informace důležité pro jízdu (doporučená a aktuální rychlost jízdy, údaje tempomatu nebo omezovače rychlosti, pokyny navigačního systému či výstraha před rizikem srážky).
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT S FUNKCÍ STOP & GO
Systém se přizpůsobí rychlosti vozu jedoucího vpředu a automaticky udržuje bezpečnou vzdálenost, kterou si řidič navolil.
V případě nutnosti má systém schopnost působením na pedál brzdy a plynu vůz zastavit a zase ho automaticky rozjet bez zásahu řidiče. Systém je dostupný pro všechny verze
vybavené automatickou převodovkou.
HIGHWAY DRIVER ASSIST
Systém poloautonomního řízení Highway Driver Assist kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go se systémem, který udržuje vůz v daném jízdním pruhu. Řidič teoreticky vůbec nemusí ovládat pedály či volant, protože tyto funkce řídí samotný automobil. Dostupné u vozů vybavených automatickou převodovkou.
ACTIVE SAFETY BRAKE
Systém je pomocí multifunkční kamery v horní části čelního skla schopen detekovat riziko srážky a začít brzdit namísto řidiče, aby kolizi zabránil nebo alespoň omezil její následky. Přirychlosti:
– do 30 km/h dokáže zabránit čelní srážce s pohybující se nebo pevnou překážkou,
– nad 30 km/h sníží její následky. Systém funguje od rychlosti 5 km/h.
VÝSTRAHA PŘED RIZIKEM KOLIZE
Systém, který varuje řidiče před možností kolize s před ním jedoucím vozem nebo schodcem funguje od rychlosti 30 km/h díky radaru v předním nárazníku. Jestliže hrozí riziko kolize, řidič je upozorněn zvukovou i vizuální výstrahou.
AKTIVNÍ SYSTÉMVAROVÁNÍ PŘED NEÚMYSLNÝM OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU (AFIL)
Systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko vybočení z jízdního pruhu bez zapnutých směrových světel. Pokud se řidič rozhodne jízdní dráhu vozu zachovat, zabrání korektivnímu manévru tím, že volant pevně uchopí.
SLEDOVÁNÍ POZORNOSTI ŘIDIČE
Systém sledování pozornosti řidiče sleduje pomocí kamery umístěné na čelním skle a čidla otáčení volantu chování řidiče. Začne-li řidič vykazovat známky snižující se pozornosti, upozorní ho systém zvukovou i vizuální výstrahou. Nejpřínosnější je tato funkce při dlouhém cestování po dálnici nebo rychlostní silnici od 65 km/h.
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
Systém monitoruje prostor v mrtvém úhlu výhledu a rozsvícením oranžové kontrolky v příslušném vnějším zpětném zrcátku informuje řidiče o přítomnosti jiného vozu v tomto prostoru.