Cadillac Escalade rv:2022
SUV Escalade pro rok 2022 jako vlajková loď značky Cadillac – a tedy i celého portfolia General Motors – nabízí všechny high-tech položky a ty nejvyšší luxusní prvky. Naštěstí, vzhledem k masivní velikosti Escalade, Cadillac mu mohl vybavit spoustu těchto funkcí. Kabinu lemuje jemná kůže, pravé dřevo a lesklé kovové lišty. Palubní desce dominuje obrovský zakřivený digitální displej, který jedinečným způsobem slouží jak na displeji infotainmentu, tak na displeji měřidla řidiče. Exteriér Escalade čerpá inspiraci z nádherného konceptu Escala zmenšeného na velikost XXL a přizpůsobeného hranaté siluetě Escalade. Většina Escaladů bude jezdit se standardním 6,2litrovým V-8, ale Cadillac nabízí také úspornější 3,0litrový turbodieselový řadový šestiválec na přání. Bez ohledu na motor, jízda a ovladatelnost Escalade jsou odpovídající luxusnímu autu – ale samozřejmě nečekejte hravost, kterou najdete u sedanů této značky.
Co je nového pro rok 2022?
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu a varování před vybočením z jízdního pruhu jsou nyní standardní součástí základní výbavy Luxury, zatímco modely Premium Luxury, Sport a Platinum jsou nyní standardně vybaveny poloautonomní funkcí Cadillac Super Cruise a automatickým nouzovým brzděním vpředu a vzadu. Nový paket Touring přidává k modelům Premium Luxury a Sport vzduchové odpružení, tiché dovírání dveří a osvětlené prahové lišty.
Chcete-li skutečně vylepšit Escalade v jeho nejlepších funkcích, vyberte si prémiovou luxusní platinovou výbavu. Přidává semianilinovou kůži, 16-ti směry elektricky nastavitelná přední sedadla s masáží, tiché dovírání dveří a audiosystém AKG s 36 reproduktory. Standardně je také vybaven funkcí automatického parkování, head-up displejem a adaptivním tempomatem.
Motor, převodovka a výkon
Největší SUV Cadillacu je poháněno buď 6,2litrovým motorem V-8, který dává 420 koní a dokáže deaktivovat polovinu jeho válců při jízdě, aby šetřil palivo, nebo turbodieselovým 3,0litrovým řadovým šestiválcem. U obou motorů bude standardem 10stupňová automatická převodovka a kupující si budou moci vybrat z nastavení s pohonem zadních nebo všech kol podle svých individuálních potřeb. Stejně jako jeho sourozenci, Chevrolet Tahoe a Suburban a GMC Yukon, jezdí Escalade na nezávislém zadním odpružení, které pomáhá zajistit hladkou jízdu. Vyšší modely nabízejí také vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, které využívají počítačem řízené tlumiče. Na našem testovacím okruhu Escalade ESV s dlouhým rozvorem a motorem V-8 zrychlil na 60 mil/h za pouhých 5,9 sekundy. Vznětový motor zní méně kultivovaně než V-8, ale pro některé zákazníky tento kompromis stojí za lepší spotřebu paliva a nízký točivý moment.
Úspora paliva a MPG v reálném světě
Escalades s pohonem zadních kol jsou ohodnoceny na 15 mpg město, 20 mpg na dálnici a 17 mpg dohromady; přidání pohonu všech kol sníží každé z těchto čísel o 1 mpg. Model poslední generace měl hodnocení až 23 mpg na dálnici a klíčový rival Escalade – Lincoln Navigator – nabízí také efektivnější hodnocení. Výběr turbodieselového motoru je velký rozdíl, přičemž EPA odhaduje až 21 mpg ve městě a 27 mpg na dálnici. Na naší dálniční testovací trase s úsporou paliva rychlostí 75 km/h vrátila Escalade s pohonem všech kol a volitelným vznětovým motorem 26 mpg. Pro více informací o spotřebě paliva Escalade navštivte webové stránky EPA.
Interiér, pohodlí a náklad
Escalade 2022, jako vlajková loď řady Cadillac, zvyšuje úroveň luxusu v kabině. V základním luxusním obložení je použita umělá kůže, ale všechny ostatní ozdoby dostanou skutečnou cenu, přičemž modely Platinum získávají měkkou semianilinovou kůži. Kůží potažená přístrojová deska a dveřní panely, hliníkové mřížky reproduktorů a nastavitelné vnitřní osvětlení poskytují luxusní vzhled. Stejně jako odcházející model je nabízen jak standardní model, tak model s dlouhým rozvorem, přičemž druhý z nich poskytuje více prostoru pro nohy jezdců ve třetí řadě a další nákladový prostor.