BMW M3 CS rv:2023
Zatímco předchozí generace M3 CS z roku 2018 měla pohon zadních kol, nový model je nabízen výhradně s pohonem všech kol „M xDrive“ spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Známý 3,0litrový řadový zážehový šestiválec s dvojitým přeplňováním byl vyladěn na výkon 405 kW a 650 Nm – o 30 kW více než standardní M3 Competition xDrive a odpovídá souvisejícímu kupé M4 CSL ve speciální edici.
BMW udává u CS zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy – o 0,1 sekundy rychlejší než model, na kterém je založen – plus 0–200 km/h za 11,1 sekundy a maximální rychlost 302 km/h (rychlejší až o 12 km/h).
Dodatečný výkon pochází ze zvýšeného plnicího tlaku turba a přepracovaného softwaru motoru, podle výrobce automobilů, zatímco existují nové, tužší uložení motoru, o kterých se tvrdí, že poskytují „ještě ostřejší odezvu motoru“.
Stejně jako u standardního M3 Competition xDrive se systém pohonu všech kol spáruje se zadním diferenciálem s omezenou svorností a přepne se do režimu pohonu zadních kol s vypnutým systémem kontroly stability.
M3 CS oholí 20 kg ve srovnání s M3 Competition xDrive díky plastu vyztuženému uhlíkovými vlákny na kapotě, předním splitteru, předním vložkám nasávání vzduchu, krytům bočních zrcátek, zadnímu difuzoru, spoileru na víku zavazadlového prostoru, pádlům řazení na volantu, střed. konzole a vložky do palubní desky.
Standardně jsou k dispozici také přední sedadla z karbonu M, plus titanový tlumič výfuku, který sám ubírá 4 kg, spojený s černými koncovkami výfuku.