Rodina modelů BMW M3 poprvé vítá přírůstek Touring, který nabízí opojnou směs vzrušujícího výkonu a praktičnosti.
BMW M3 Touring, nabízené exkluzivně v soutěžním hávu se systémem pohonu všech kol M xDrive, kombinuje pocit závodního vozu s osobitým charakterem a nesmírnou všestranností.
Výkon generovaný šestiválcovým řadovým motorem o výkonu 510 k s technologií M TwinPower Turbo je přenášen přes osmistupňovou převodovku M Steptronic s Drivelogic a podle potřeby rozdělen mezi čtyři kola. Výsledkem je, že BMW M3 Touring poskytuje vždy ohromující výkon jak na silnici, tak na okruhu. Hbitost a preciznost ve známé tradici BMW M se spojují s neomezenou každodenní praktičností, což dává BMW M3 Touring osobitou identitu, kterou předvádí jeho vnější design.
BMW M3 Touring je zvenku o 85 mm delší než BMW řady 3 Touring, a to 4 794 mm, 76 mm širší (1 903 mm) a o 4 mm nižší (1 436 mm). Má také zvláště velká kola z lehké slitiny – 19palcová vpředu, 20palcová vzadu – ve standardním provedení s dvojitými paprsky v černé Jet Black nebo volitelně v dvoubarevném diamantovém leštěném provedení. M kovaná kola s designem dvojitých paprsků lze volitelně objednat také v dvoubarevném provedení černá Jet Black nebo matná Orbit Grey.
Řadový šestiválec o objemu 3,0 litru vyniká naléhavým přísunem výkonu a zdravým apetitem po otáčkách. Motor poskytuje maximální točivý moment 650 Nm mezi 2 750 a 5 500 ot./min a produkuje maximální výkon 510 k při otáčkách 6 250 ot./min. Jeho červená linie je 7 200 otáček za minutu.
Řadový šestiválec pohánějící BMW M3 Touring tvoří také základ jednotky v novém vytrvalostním závodním voze BMW M4 GT3. Jeho výkon, účinnost a jízdní vlastnosti jsou proto částečně zásluhou mnoha komponent vyvinutých na základě letitých závodních zkušeností BMW M GmbH. Patří mezi ně tuhá kliková skříň, s uzavřenou konstrukcí, kovaný lehký klikový hřídel a hlava válců s jádrem vyrobeným pomocí 3D tisku.