BMW 420d GranCoupé rv:2023
Nabídka motorů je také o něco méně rozsáhlá než u řady 3, bez modelů 418 a také bez 430d. Zůstalo duo zážehových čtyřválců s pohonem zadních kol, 420i a 430i; jeden mild-hybridní diesel, 420d, který lze mít s pohonem zadních nebo všech kol; a řadový šestiválec M440i xDrive, který má také 48V mild-hybridní systém.
BMW počítá s tím, že 420i bude největším maloobchodním prodejcem, ale vzhledem k tomu, že jsme jezdili jak s ním, tak s modelem 420d, předpokládáme, že přidaný točivý moment ve středním rozsahu a působivá spotřeba paliva naftového motoru se hodí lépe pro Gran Coupé, které je spíše mírně sportovním rodinným vozem než sportovní auto. Diesel je stále velmi kultivovaný a způsob, jakým mild-hybridní systém dokáže vypnout motor, když brzdíte až do zastavení, je kluzký.
S výkonem 197 koní a točivým momentem 295 lb ft dokáže 420d zrychlit na 62 mph za 7,3 s. Verze xDrive, kterou jsem řídil, je o něco pomalejší a trvá 7,6 s, protože její přídavná hmotnost více než ruší výhodu trakce na suchu. Systém pohonu všech čtyř kol je příjemně vyvážený. Většinu času byste nevěděli, že tam je, ale na kluzkých podmínkách rozhodně odolává přerušení trakce. Na 420d ve Spojeném království je to nakonec přehnané, ale příjemné, pokud plánujete často navštěvovat zasněžená kopcovitá místa.
Jízda v nízkých rychlostech je věrná svému sportovnímu charakteru téměř kupé, a to i v režimu adaptivního odpružení Comfort a na pneumatikách 19palcových bez runflatu. Je to spravedlivý kompromis, protože to není nepohodlné a vůz působí v zatáčkách jako zasazený, s příjemně masitým řízením, které dokonce poskytne zpět některé informace o úrovních přilnavosti.