Toyota Corolla Cross rv:2023
Zcela nová Toyota Corolla Cross přináší poprvé do nejprodávanější modelové řady na světě prostor SUV segmentu C, praktičnost a silný a pevný design.
Nové SUV nejen doplňuje rodinu derivátů Corolly – vedle hatchbacku, Touring Sports a sedanu, ale také doplňuje řadu SUV značky Toyota, která nyní zákazníkům nabízí nejširší nabídku na evropském trhu.
Corolla Cross vychází z filozofie TNGA od Toyoty a nabízí nejnovější vývoj platformy GA-C, který přináší výhody pro styl, balení, technologii a jízdní dynamiku vozu.
Výkonný a robustní styl nového SUV Toyota byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu s jedinečnou kombinací světlometů a zadních světlometů, které doplňují dvojitou lichoběžníkovou přední masku chladiče, rozšířené trojrozměrné blatníky a zužující se kabinu městského SUV.
Toyota Corolla Cross je 4460 mm dlouhá, 1825 mm široká, 1620 mm vysoká a má rozvor 2640 mm. Nachází se mezi Toyotou C-HR a RAV4 v srdci vysoce konkurenčního evropského segmentu C-SUV a nabízí pohodlí, praktičnost a všestrannost, které jsou nezbytné pro aktivní rodiny s malými dětmi.
Interiér nabízí vynikající výhled pro všechny cestující, dostatečný prostor pro hlavu a nohy na předních a zadních sedadlech, velké zadní dveře, více světla a pocit prostornosti, který poskytuje panoramatické střešní okno. Nákladový prostor kombinuje snadno přístupnou nízkou výšku okraje se širokým otevíráním dveří, což umožňuje nakládání velkých předmětů, jako jsou kočárky nebo jízdní kola.
NOVÝ HYBRIDNÍ SYSTÉM 5. GENERACE
Corolla Cross je celosvětově prvním modelem Toyoty, který těží z nové páté generace hybridního systému.
Plně hybridní pohon FWD (přední) nebo AWD-i (inteligentní pohon všech kol) 5. generace od Toyoty s automatickým dobíjením staví na svém předchůdci s větším točivým momentem, větším elektrickým výkonem, vyšší účinností a větším potěšením z jízdy.
Transaxle byla přepracována spolu s novými systémy mazání a rozvodu oleje, které používají olej s nízkou viskozitou. To přispívá ke zlepšení účinnosti a výkonu díky sníženým elektrickým a mechanickým ztrátám.
Díky nejnovějšímu vývoji v oblasti Li-ion baterií je nový systém baterií výkonnější a o 40 % lehčí než dříve.
Výkon elektromotoru i motoru se zlepšily, což má za následek zvýšení celkového výkonu systému o více než 8 %.
Hybridní pohonná jednotka FWD 2,0 l generuje výkon 146 kW/197 k a poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy.
Varianta AWD-i je vybavena dodatečným, výkonným elektromotorem na zadní nápravě, který vyvíjí působivých 30,6 kW.
Zadní motor se automaticky zapne, aby zajistil větší trakci, jistotu řízení a klid v podmínkách s nízkou přilnavostí.