Seat Ateca FR 2.0 TSI je k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. A vyhrazen je pro výbavové linie Xperience a FR. Zatímco Xperience nabízí špetku terénního charakteru, FR chce zaujmout spíše sportovnějším vzhledem. Má proto například černou masku chladiče, lakované nárazníky, střešní spoiler nebo doplňky v šedém odstínu. A bohužel také opravdu výrazné chromované imitace koncovek výfuku.
Seat aktuálně pro Atecu nabízí zážehové motory 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) a dvě vznětové verze 2.0 TDI (85 a 110 kW). Testovaný benzinový dvoulitr tak představuje výkonový vrchol – pokud tedy nebudeme počítat Atecu, která místo log Seatu nosí znáčky Cupra.
Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec funguje velice sympaticky. Maximální výkon dává mezi 4200 až 6000 otáčkami za minutu a nejvyšší točivý moment 320 Nm poskytuje dokonce už od 1500 min-1, k dispozici je až do 4100 min-1. Už tyto údaje naznačují, že motor dokáže efektivně využít prakticky celé spektrum dostupných otáček.
Zavazadlový prostor ve verzi s pohonem všech kol nabízí 485 litrů (o 25 méně než u předokolky), po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, je k dispozici až 1579 litrů. Potěší možnost opěradla „shodit“ páčkami rovnou z kufru, skvělé jsou dvě zásuvky (12 V a 230 V; za příplatek).