Ferrari Purosangue SUV rv:2023
Ferrari Purosangue z roku 2023 může přijít později na luxusní rossover/SUV párty, ale s hezkým stylem inspirovaným Římem, V12 vpředu a maximální rychlostí 193 mph (310 km/h) se zdá, že se vyplatilo čekat.
A jaké čekání. Ferrari trvalo 75 let, než vyrobilo svůj první sériový čtyřdveřový vůz, který půjde do boje s nejdražšími verzemi Aston Martin DBX, Lamborghini Urus, Bentley Bentayga a Rolls Royce Cullinan. Pouze McLaren byl pomalejší, aby přijal měnící se trendy na trhu.
Purosangue 2023 má místo pro rodinu, zadní dveře se zadními panty, praktický otevírací poklop pro zavazadla a má pohon všech kol, takže jej lze používat po celý rok. A na rozdíl od soupeřů, kteří se rozhodli vyrábět vozy ve tvaru SUV, Ferrari se rozhodlo pro crossover karoserie, která stojí skromných 62,6 palce (1 589 mm) od země. To by mohlo znamenat, že dává trochu prostoru nad hlavou svým soupeřům, ale také umožňuje uhlazenější styl a nižší těžiště (pomoci karbonového střešního panelu), což by mělo přinést výhody ovladatelnosti.
Vnější design 195,8palcové (4973 mm) hliníkové karoserie výrazně navazuje na elegantní kupé Roma od Ferrari. Sevřený pas, tvar panelu zadního difuzoru, ve kterém jsou umístěny čtyři koncovky výfuku, a přední a zadní osvětlení, to vše odráží designové prvky na dvoudveřovém voze a dodává Purosangue elegantní estetiku, kterou nemají konkurenční vozy. Od všech konkurentů kromě Rolls Royce Cullinan se také vyznačují jeho zadní pantové dveře, zatímco neobvyklé „plovoucí“ obložení podběhů kol nám dává nový pohled na rozšíření oblouků a znamená dokonce i 22palcové přední a 23palcové zadní kola nevypadají trapně velká.
Výkon V12
Kde se však Purosangue skutečně snaží prosadit svou převahou nad ostatními luxusními SUV, je pod dlouhou kapotou. Motory V6, V8 a hybridní pohon pravděpodobně přijdou později, ale startovací model obsahuje atmosférický 6,5litrový V12, který vyvine 715 koní (725 PS) a 528 lb-ft (716 Nm) točivého momentu a točí se na 8 250 ot./min. . To je spojeno se systémem pohonu všech kol prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky, stejně jako u vozů Ferrari GT, a pomáhá dát Purosangue působivý poměr 49 : 51, přední : zadní.
Aston Martin DBX707 se blíží výkonu (697 hp / 707 PS), ale nemá V12. Ani nové Lamborghini Urus Performante, a to jen 657 koní (666 PS). Bentley Bentagya je k dispozici s W12, ale může poskytnout pouze 626 koní (635 PS) a nebude tak agilní. A všechny tři se při dodávání výkonu spoléhají na turbodmychadla snižující hluk a odezvu.
Jak DBX, tak Urus tvrdí, že vyrovnají Purosangue zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy, a přestože Lambo dojde dech při rychlosti 306 km/h, Aston se dokáže udržet. tempo s Ferrari při jeho maximu 193 mph (310 km/h).
Ačkoli toto není první vůz Ferrari s pohonem všech kol, je prvním vozem s funkcí kontroly sjezdu z kopce, což by se před 20 lety zdálo nepředstavitelné. Je to také první Ferrari s aktivní kontrolou náklonu. Aktivní stabilizátory se staly samozřejmostí u velkých luxusních vozů, ale Ferrari dosahuje své kontroly náklonu pomocí elektronicky řízených tlumičů Multimatic. To by mělo pomoci s kloubem nápravy na nerovném terénu a zároveň zpevnit podvozek pro jízdu vysokou rychlostí. Nemohou ale zvýšit světlou výšku (je pevně nastavena na 7,2 palce / 183 mm), což omezí jeho terénní schopnosti.
Žádný centrální dotykový displej
Purosangue je velmi odlišný druh Ferrari, který nám dává ještě jiný design interiéru. Zatímco ostatní výrobci automobilů jako Porsche mají tendenci dávat svým vozům velmi podobné přístrojové desky, zdá se, že Ferrari mění směr auto od auta. Takže zatímco Purosangue může zvenku vypadat nejasně jako Rom, uvnitř je velmi odlišný, vypadá spíše jako polovina interiéru 296 GTB, který se zrcadlí na druhé straně kabiny. Neexistuje žádná velká centrální dotyková obrazovka – místo toho mají řidič i spolujezdec svůj vlastní velký displej.
Ferrari nezveřejnilo ceny Purosangue, ale pravděpodobně bude stát téměř 400 000 $, což je podstatně dražší než většina ostatních supersportovních SUV na trhu.