Výroba Porsche 911 GT3 rv:2021
1 500 pracovníků, kteří se dotknou každého vozu během dvoudenní montáže, která začíná skořepinou a končí sjetím z linky. Nyní poprvé časosběrné video ukazuje celý proces se zaměřením na velmi speciální 911 GT3, součást programu Paint to Sample.
Díky desítkám jednotlivých možností, ze kterých si můžete vybrat, rozsah možných kombinací znamená, že vidět pár identických 911 je obzvláště vzácné. Výběr barvy hraje velkou roli při přizpůsobení. S cílem uspokojit rostoucí poptávku a zlepšit snadný přístup pro zákazníky byl na konci roku 2021 aktualizován oblíbený program Paint to Sample nabízený prostřednictvím Porsche Exclusive Manufaktur, aby se rozšířila jeho kapacita. Významná dlouhodobá investice Porsche zdůrazňuje odhodlání značky postavit vůz snů pro kohokoli. Včetně standardní nabídky každé modelové řady je nyní v aktuálním katalogu k dispozici více než 160 předem schválených možností lakování.
V závodě v Zuffenhausenu, kde se montují modelové řady 911, 718 a Taycan, přidala další banka pro míchání barev kapacitu pro dokončení více konfigurací Paint to Sample bez zpomalení výroby. „V reakci na poptávku jsme nyní udělali velký krok a přešli z pěti vozů denně na 20 vozů denně, což znamená 120 vozů za kalendářní týden od barvy po vzorek,” řekl Boris Apenbrink, vedoucí divize vozidel společnosti Porsche Exclusive Manufaktur.
Podrobně: vytvoření laku na ukázku Porsche
Před svou 117-stupňovou montáží strávil podvozek 911 více než den přípravou v karosárně a lakovně. Jednou z výzev při lakování vozidel a vývoji laků je práce s materiálovým mixem základních komponent. Karoserie vozidla se již skládá z několika různých ocelových a hliníkových materiálů a může také obsahovat uhlíková vlákna nebo polypropylen. Šarže barev musí vyhovovat všem venkovním prvkům stejně a vytvářet stejnou barvu.
Před vstupem do lakovny je karoserie odmaštěna, opatřena fosfátovým nátěrem a podrobena elektrochemickému procesu používanému především pro ochranu proti korozi. Během procesu lakování je tělo ponořeno do vany, která je naplněna elektroforetickou ponornou barvou a deionizovanou vodou. Pro dosažení optimálního pokrytí těla se v povodí otáčí kolem vlastní osy.
Odtud se na karoserii a panely nanáší základní nátěr, základní nátěr a bezbarvý nátěr se standardní barvou s použitím asi 4 litrů kapaliny mezi třemi fázemi. Základní nátěry se vybírají na základě konečné barvy; světlé barvy vyžadují světlé základní nátěry, tmavé barvy potřebují tmavý základní nátěr. Základní nátěr je barevná vrstva, která dodává požadovaný odstín a má tloušťku pouze 30 mikrometrů. Pro srovnání, standardní kus papíru do tiskárny má kolem 100 mikrometrů.
Poslední vrstva vozu, průhledný lak, je nejtlustší a je nastříkána v tloušťce 30 až 50 mikrometrů, což ilustruje, jak tenké jsou jednotlivé vrstvy laku. Lakovaný vůz se poté suší při maximální teplotě 392˚ Fahrenheita (200˚Celcius) déle než dvě a půl hodiny. „Spousta zákazníků chce svým vozem podtrhnout svou osobnost a vnést jeho chuť do konceptu vozu,“ řekl Apenbrink. „Nic nepodtrhuje osobnost tak dobře jako barva auta, protože to je to, co vypráví příběh.“
Standardní, metalické a speciální barvy jsou předem specificky definovány pro každou modelovou řadu v sérii a v některých případech dokonce pro každý derivát pro každý modelový rok. Množství nabízených barev je dáno počtem skladovacích nádrží a přívodních linek barev v rámci lakoven ve výrobních závodech. Z tohoto důvodu nemůže být z čistě technického hlediska pro 911 nabízeno více než 17 standardních barev exteriéru.
S Paint to Sample je z výroby k dispozici více než 100 dalších předem schválených barev nad rámec standardní nabídky pro nové 911 nebo 718. Taycan, Cayenne, Panamera a Macan mají k dispozici více než 50 dalších možností. Nové odstíny mohou být zváženy také prostřednictvím programu Paint to Sample Plus, pokud chce zákazník udělat krok dále, proces, který může barevně odpovídat téměř jakémukoli požadavku, pokud projde přísným testem proveditelnosti.