Mercedes-Benz AMG SL43 rv:2022
Jak výrobci pokračují ve svém trendu používat stále méně benzínu, motory se zmenšují a přeplňují turbodmychadlem, aby nahradily nedostatek zdvihového objemu. Ale turbo trpí Catch-22 druhů. Chcete, aby to fungovalo lépe při nižších otáčkách? Budete chtít menší turbodmychadlo, které se dokáže roztočit rychleji – ale to obětuje maximální výkon při vyšších otáčkách. Nebo jděte do toho s turbem, zvyšte obrovský výkon a trpte propastnými reakcemi při nízkých otáčkách nebo po zvednutí a přidání plynu. S těmito problémy se mohou vypořádat kompresory a anti-lag systémy založené na výfuku, a to s vlastními kompromisy. Mercedes-AMG si u svého nového roadsteru SL43 zvolil číslo tři.
Vidíte, AMG si vypůjčilo technologii elektrického přeplňování z vozu Petronas F1, zkombinovalo ji se 48voltovým mild-hybridním elektrickým systémem poháněným generátorem na řemenu pohonu příslušenství a nasadilo ji na nový čtyřválec SL43 Mercedes-AMG SL 2023. E-turbo, jako je toto, účinně odpojuje schopnosti kompresoru turba od rychlosti výfukových plynů a zároveň umožňuje jemnější kontrolu nad výkonem jednotky, takže lze snížit prodlevu v nižších otáčkách, aniž by došlo ke ztrátě velkého výkonu při vyšších otáčkách motoru. Je to tak pravdivé pro přenos technologie Formule 1 na ulici, jak jen můžete získat, a ve vozidle, které Mercedes označuje jako „základní model“ pro „technologicky zdatné kupce“ rodiny AMG SL, které zde při uvedení na trh v Americe budou obsahovat pouze osmiválce SL55 a SL63..