Citroën AMI rv:2022
Jediná věc, kterou není, je auto. Ano, vypadá jako auto, má čtyři kola, ale Citroen Ami je ve skutečnosti označen jako čtyřkolka, která úhledně obchází celou řadu předpisů potřebných k tomu, aby byl skutečně klasifikován jako dospělé vozidlo. Získáte tak malý 458kg (včetně baterie) „předmět městské mobility“ navržený jako modul osobní dopravy, který nahrazuje věci jako metro nebo jízda autobusem. Nebo dokonce elektrokolo nebo skútr. V podstatě automobilový chybějící článek. Není velký: široký pod metr a půl (ve skutečnosti 1,4) a necelý dva a půl na délku, ale relativně pohodlně se vejde pro dva. I když to není moc pohodlí a záleží na vaší definici.
Pod přední částí je 6kW motor a 5,5kWh baterie – a ne, to není překlep – jednorychlostní přední náprava a poskytuje maximální rychlost méně než 50 km/h s možným dojezdem 47 kilometrů. Samotná karoserie je vyrobena z nelakovaného/impregnovaného plastu „Blue Ami“ přehozeného přes základní skříňový podvozek, a když se podíváte pozorně, všimnete si, že auto je ve skutečnosti symetrické – přední a zadní panely jsou stejné, boční skla a dveře atd., vše vyměnitelné ze strany na stranu. To snižuje výrobní náklady a zlevňuje vůz.