TOYOTA Yaris GRMN rv:2022
GRMN Yaris, založený na GR Yaris, realizoval ultimátní formu lehkého sportovního 4WD zavedením velkého množství technologií a dílů prověřených v oblasti motoristického sportu a snahou o snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti karoserie.
Přijata sada převodovky s křížovým převodem a nízkým koncovým převodem testovaná v oblasti motoristického sportu. Převodový poměr je křížový poměr 1. až 4. rychlostního stupně, aby bylo možné efektivně využít výkonové pásmo motoru a byl kombinován nízký koncový převod s optimalizovanou hnací silou. Kromě toho, abychom zlepšili spolehlivost ve vytrvalostních závodech, přidali jsme materiál SNCM a zpracování do 1. 3. 4. a 5. převodového stupně a koncového převodu, čímž jsme výrazně zlepšili pevnost rázového momentu a únavovou pevnost.
Kromě použití lehkého a vysoce pevného karbonu (keprová vlákna CFRP) pro kapotu, střechu, zadní spoiler atd. byla odstraněna zadní sedadla a kapacita sedadel byla snížena na dvě, což vedlo ke snížení hmotnosti přibližně o 20 kg.
GRMN Yaris také dostává mechanický samosvorný diferenciál a novou převodovku s úzkým poměrem mezi prvním a čtvrtým rychlostním stupněm, aby bylo „efektivní využití pásma výkonu motoru“. Společnost zatím nepotvrdila, jaký dopad to mělo na 5,5s zrychlení 0-100 km/h GR Yaris.
1,6litrový přeplňovaný tříválcový motor – který byl v Japonsku vždy o něco výkonnější než ve voze na britském trhu – je bez úprav a dává 268 koní.