Volkswagen ID.4 rv:2021
Volkswagen ID.4 jen před několika hodinami získal titul Světové auto roku 2021 a na pomyslném trůnu tak vystřídal Kiu Telluride.
V domácím testu prvního elektrického SUV z dílny Volkswagenu jsme mimo jiné hledali odpověď na otázku, zda má smysl investovat do tepelného čerpadla, za které si VW připlácí 1250 eur. Porovnali jsme spotřebu auta s čerpadlem i bez něj ve více režimech. V testu analyzujeme také výkonovou křivku rychlonabíjení na 350 kW nabíjecím stojanu a mnoho dalšího.
Během testu jsme měli možnost v krátkosti porovnat VW ID.4 se Škodou Enyaq a zjistili jsme, že obě auta jsou si velmi podobné. Spotřeba ve stejných podmínkách a na stejné trase identická. Vnitřní hluk také kolem 66 dB při rychlosti 130 km/h a dokonce i hmotnost. Škodě jsme navážili 2220 kg a VW 2180 kg, ale Škoda měla několik prvků výbavy navíc – jako např. tažné zařízení a pár drobností. S tím také souvisí úplně stejný dojem z naladění podvozku a jízdního projevu – na stejnou hmotnost a také velikost auta.
Cena modrého testovaného vozidla ve výbavě 1ST MAX Pro Perfomance (204 k): 55.650 eur