Hyundai i30 druhá generace
Druhá generace Hyundai i30, známá pod kódovým označením GD, byla vyráběna mezi lety 2012 a 2016. Tento model se vyráběl v Nošovicích v Česku, v Ulsanu v Jižní Koreji a v Káhiře v Egyptě. V roce 2015 prošel vůz modernizací, známou také jako facelift. Hyundai i30 druhé generace byl dostupný ve třech karosářských variantách: třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback a kombi. Tento článek se zaměří na klíčové vlastnosti, technické parametry a zajímavosti tohoto populárního modelu.
Design a karosářské varianty
Hyundai i30 druhé generace přichází s moderním a dynamickým designem, který se vyznačuje šestiúhelníkovou maskou chladiče a agresivními světlomety. Třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback a kombi nabídly zákazníkům širokou škálu možností dle jejich potřeb. Délka vozu je 4 300 mm, šířka 1 780 mm a výška 1 470 mm, což zaručuje prostorný interiér a dostatečný zavazadlový prostor o objemu 378 litrů.
Technické parametry a motorizace
Druhá generace i30 přinesla několik novinek v oblasti motorizace. Motory zahrnovaly 1.4i MPI D-CVVT, 1.6i MPI D-CVVT, 1.6 T-GDI D-CVVT, 1.4 CRDi a 1.6 CRDi VGT. Nový motor 1.6 GDI s přímým vstřikem paliva přidal na výkonu a efektivitě. K dispozici byly různé převodovky: šestistupňová manuální, šestistupňová automatická (do roku 2014) a sedmistupňová automatická (od roku 2015), které umožňovaly plynulé a efektivní řízení.
Bezpečnost a výbava
Hyundai i30 druhé generace kladl velký důraz na bezpečnost. Vůz byl vybaven systémem ESP, více airbagy včetně kolenního airbagu pro řidiče a systémem monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS). Zadní náprava zůstala víceprvková, což přispělo k lepším jízdním vlastnostem. Vylepšená standardní výbava zahrnovala také volitelné prvky jako panoramatické střešní okno a dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Výroba a modernizace
Druhá generace i30 byla vyráběna v Nošovicích v Česku, Ulsanu v Jižní Koreji a v Káhiře v Egyptě. V roce 2015 prošel model faceliftem, který přinesl vizuální změny, jako je nová čelní maska, a drobné úpravy ve výbavě. Paleta motorů byla rozšířena o přeplňovaný zážehový motor 1.6 T-GDI o výkonu 186 koní (137 kW), což umožnilo modelu i30 Turbo dosáhnout maximální rychlosti až 219 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy.
Prodej a popularita
Prodej druhé generace i30 začal v únoru 2012, nejdříve s pětidveřovým hatchbackem. Během roku byla nabídka rozšířena o kombi a v roce 2013 přibyla i třídveřová verze hatchbacku. V České republice se prodávaly vozy s dvěma různými předními maskami – základní úrovně výbavy měly standardní masku, zatímco vyšší výbavy (Weekend, Style, Premium) byly vybaveny sportovní přední maskou s dvěma chromovanými lištami.
Ekologické aspekty
Hyundai i30 druhé generace splňoval emisní normy EURO 5 a po faceliftu všechny motory splňovaly emisní normu EURO 6. Vozy byly vybaveny systémem start-stop, který pomáhal snižovat spotřebu paliva a emise při zastavení na křižovatkách a semaforech. Tyto ekologické technologie přispěly k šetrnějšímu provozu vozu.
Závěr
Druhá generace Hyundai i30 představuje skvělou volbu pro ty, kteří hledají spolehlivý, komfortní a bezpečný vůz. S moderním designem, pokročilými technologiemi a širokou nabídkou motorů splňuje tento model všechny požadavky náročných řidičů. Pokud se chcete dozvědět více o Hyundai i30 druhé generace nebo plánujete jeho koupi, navštivte tuto stránku pro podrobnější informace a nabídky.